הרשת החברתית: קליל מארחת את פרס, יצחק נבון מקבל אות הוקרה

וגם: מה משותף למשה איבגי, גילעד אלטשולר, יעל ארד, יפית גרינברג, עידן עמדי, סיוון רהב-מאיר ורני רהב?

 אריה ריכטמן, שמעון פרס וסיימון דונסלי / צלם: מורג ביטן
אריה ריכטמן, שמעון פרס וסיימון דונסלי / צלם: מורג ביטן

נשיא ומענטש

ברכות ליצחק נבון, נשיא המדינה החמישי, שחגג יום הולדת 94, השיק את הביוגרפיה שלו וגם קיבל תעודת הוקרה מטעם קרן "מענטש".

את התעודה קיבל נבון בשבוע שעבר באירוע פתיחת תערוכת צילומים חדשה בשם "אנשי תעופה בישראל ובעולם", שהוקדשה לזכרו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון המנוח.

מייסד קרן "מענטש", סטיבן גייגר, אמר שהקרן החליטה להעניק לנבון תעודת הוקרה על היותו "מענטש" (בן אדם ביידיש) אמיתי, מיוחד במינו, דמות חינוכית וערכית שידע לגעת בנשמה של כל היהודים בארץ ובעולם".

עוד נכחו באירוע: השופט בדימוס גבריאל בך; אליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל-על; רון לוסטיג, מנכ"ל המוזיאון להנצחת יהדות הונגריה ואחרים.

בתוך כך, נשיא לשעבר אחר, שמעון פרס, נפגש בשבוע שעבר (ד') עם נציגי יצרנית החלונות "קליל", אריה ריכטמן המנכ"ל, וסיימון דונסלי, מנהל המכירות של חברת נייס, יצרנית מערכות בית חכם, המיוצגת בארץ על-ידי קליל.

יצחק נבון / צלם: שנדור קודרוץ
 יצחק נבון / צלם: שנדור קודרוץ

אריה ריכטמן, שמעון פרס וסיימון דונסלי / צלם: מורג ביטן
 אריה ריכטמן, שמעון פרס וסיימון דונסלי / צלם: מורג ביטן

הקשר הצרפתי

ליואל קרסו, יו"ר קבוצת קרסו, יש סיבה לחייך: שר הכלכלה והטכנולוגיה הצרפתי, עמנואל מקרון, העניק לחברת קרסו ביום חמישי האחרון אות הוקרה על תרומתה רבת-השנים לקשרי המסחר בין צרפת וישראל.

את האות קיבל קרסו במסגרת ערב הגאלה השנתי של לשכת המסחר צרפת-ישראל שנערך בפריז, בו לקחו חלק גם: פטריק מזונאב, שגריר צרפת בישראל; יוסי גל, שגריר ישראל בצרפת; הנרי קוקרמן, נשיא לשכת המסחר צרפת-ישראל; ואחרים.

זורמים

"זרמים בזמן" - זהו שמה של תערוכה חדשה אודות חברת החשמל המוצגת בגלריית היכל התרבות בתל-אביב. התערוכה כוללת צילומים של 16 צלמים ישראלים שהוכנסו למתקני החברה הרגישים, שסגורים לקהל בדרך-כלל.

נכחו באירוע פתיחת התערוכה: סילבן שלום, שר התשתיות האנרגיה והמים; יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל; היו"רים לשעבר של חברת החשמל, יוסי רוזן ומוטי פרידמן; השר לשעבר מודי זנגברג; הדירקטורים בחברת חשמל, פרופ' יהודה אדלר, רו"ח אריה רפופורט; מיקו צרפתי, יו"ר ארגון עובדי חברת החשמל; עו"ד צביקה האוזר, יו"ר מוזיאון ארץ ישראל, וזוגתו דליה בודינגר, דוברת חברת החשמל; ירון דקל, מפקד גלי צה"ל; שרון למברגר, מנכ"ל ענני תקשורת; יפית גרינברג; דן להט ואחרים.

יפתח רון טל וסילבן שלום / צלם: יוסי וייס
 יפתח רון טל וסילבן שלום / צלם: יוסי וייס

מצטרפת לדביר

דביר בנדק לא לבד: אחרי שציוותו לבנדק את ארקדי דוכין לפרסומות, בנק מזרחי-טפחות ליהק פרזנטורית נוספת: סוזי טובי, מנהלת לקוחות בחדר העסקאות של הבנק, שתופיע לצידו של בנדק בקמפיין חדש של הבנק, שנקרא "במקום שסתם ינוח ויתבזבז".

אם תרצו

להקרנת הבכורה של "ההרצלים" - סדרה חדשה שתעלה מחר (ג') בערוץ הראשון ומגוללת את קורות משפחתו של חוזה המדינה - שהתקיימה ביום שישי האחרון בסינמטק בתל-אביב, הגיעו: יעקב נאמן, השר לשעבר ונצר למשפחת הרצל; נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה; ויונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור.

 נחמה ריבלין, יעקב נאמן ויונה ויזנטל / צלם: רפי דלויה
  נחמה ריבלין, יעקב נאמן ויונה ויזנטל / צלם: רפי דלויה

מותגים אנושיים

מה משותף למשה איבגי (קולנוע ובידור); גילעד אלטשולר (כלכלה ועסקים); יעל ארד (ספורט); יפית גרינברג (ג. יפית - עסקים ופרסום); עידן עמדי (מוזיקה); סיוון רהב-מאיר (עיתונאות ותקשורת); ורני רהב (תקשורת ויחסי ציבור)? כולם הוכתרו בשבוע שעבר (ב') כמותגים אנושיים בתחומם.

ד"ר אירית קאופמן מבית-הספר למינהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן, שערכה מחקר בנושא היווצרותם של מותגים אנושיים, היא ש"הכתירה" אותם על סמך סקר שערכה בקרב סטודנטים. לטענתה, מותג אנושי הוא אדם שכולם רוצים לעבוד איתו, להימצא בסביבתו, לחוות איתו אירועים ולעשות איתו שיתופי-פעולה.

ממצאים אלה הוצגו בכנס שנערך בנושא זה בשבוע שעבר באוניברסיטה בהנחיית העיתונאי קובי אריאלי. "המותג שלי מעולם לא עניין אותי", אמר רהב בכנס, "מעולם לא ביקשתי משהו עבור עצמי בגלל מי שאני. כשאתה שומר על יושרה בצד חדשנות ויצירתיות, אתה הופך למותג אנושי".

גילעד אלטשולר סיפר: "לדעתי, מה שהכי חשוב זה שתהיה לך סביבה חמה שמחבקת ותומכת בך. תמיד ביקשתי להיות ראשון, לכן אני מקווה שאדע לפרוש בשיא.

יעל ארד התוודתה: "'סלב' זו מילה מרגיזה בעיניי, כי זה נהיה כבר תואר לבן אדם שלא עשה כלום, הופיע פעם אחת בטלויזיה וזהו. ברגע שאדם מציב לו מטרות ועושה הכול כדי להשיג אותם, ויש לו 3 דברים - כישרון, משמרת עצמית וחוסן המנטלי - זה נותן לאדם לעמוד על פסגת העולם ולעשות את הדבר שבשבילו עמלת. ואם זה מה שהפך אותי ל'מותג אנושי', אז טוב לי עם זה".

יפית גרינברג אמרה: "אף אחד כאן לא התכוון להיות 'מותג אנושי'. לדעתי, לטלוויזיה יש תפקיד חשוב במיתוג מישהו ל'מותג אנושי'".

עידן עמדי: "יש לנו צורך גדול שמתחיל עוד בילדות, וזה בא לידי ביטוי בדיבור של שפה מסוימת של כתיבה, שירה וכו'. היום המאבק של הצעירים זה שהם מפחדים שהם יעלמו".

משה אבגי: "מעולם לא חשבתי מה יהיה אם אהיה מפורסם. רציתי להיות אמן טוב, ולכן גם כשנהייתי מפורסם, זה עזר לי לבחור מה טוב לעשות. לדעתי, התהליך, עצם החוויה, הוא הרבה יותר חשוב מהתוצאה".

בסיכום הכנס, שבו השתתף גם הרב ד"ר דניאל הרשקוביץ', נשיא האוניברסיטה, הודו רוב המשתתפים כי הם נבוכים למדי מהגדרתם כ"מותג", וכי אין ספק שלצד הכבוד, יש לכך גם מחיר נלווה כבד.