אחר חשיפת "גלובס": קיצוץ משמעותי בתקציב הרשות השנייה

התקציב, בסך 29 מיליון שקל, מגלם התייעלות בהשוואה לכ-37 מיליון שקל - גובה התקציב בשנה שעברה ■ תקציב הרשות השנייה לא אושר מאז 2012

קיצוץ דרמטי בתקציב הרשות השנייה לשנת 2015: במועצת הרשות השנייה אישרו היום (ב') תקציב בגובה של 29 מיליון שקל.

לפני כשבועיים חשף "גלובס" את רשימת ההתקשרויות של הרשות השנייה עם ספקים חיצוניים בשנת 2014, מהן עלתה תמונת מצב בזבזנית, שכללה הוצאות של מאות אלפי שקלים על נסיעות לחו"ל, הפקות, כיבוד ומזון ממסעדות.

על-פי התקציב החדש שהובא למועצה על-ידי מנכ"ל הרשות בפועל ניר שוויקי, לא יוקדש תקציב נפרד להפקות הרשות, כפי שהיה נהוג בשנים קודמות, ובשנה הבאה יוקדשו כספי הקנסות שיוטלו על הזכייניות להפקות סרטים. "הדבר יעשה תוך שיתוף-פעולה עם זכייניות הטלוויזיה", נמסר.

התקציב, בסך כולל של 29 מיליון שקל, מגלם התייעלות משמעותית בהשוואה לכ-37 מיליון שקל - גובה התקציב בשנה שעברה. למעשה, מאז 2012 לא אושר תקציב הרשות השנייה על-ידי האוצר, וברשות מקווים כי לנוכח הקיצוץ העמוק - שנדרש גם על-ידי האוצר - הוא יאושר השנה.

מנכ"ל הרשות השנייה היוצא, שי באב"ד, כבר הוביל תהליך של פרישה מרצון ושל התאמת מבנה הרשות ליום שלאחר הקמת הרשות לשידורים מסחריים. תוצאותיו של תהליך זה באות לידי ביטוי בחיסכון של 25% מתקציב השכר ברשות השנייה לשנת 2015.

תקציב הרשות השנייה נדון בוועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה, בראשות אייל דה פאו, והובא לאישור מועצת הרשות השנייה כבר בסוף שנת 2014, ולאחר מכן הוא הועבר לאישור משרד האוצר. עם סיום הדיונים עם משרד האוצר בעת האחרונה, התקציב מוגש לאישור סופי במועצת הרשות בישיבת המועצה היום.

שוויקי מסר בתגובה כי "התקציב המובא כיום לאישור מועצת הרשות השנייה מבטא היטב את האיזונים הדרושים בדבר שימור חוסנה של הרשות השנייה ויכולתה לבצע את המשימה הציבורית המוטלת עליה ולהגן על האינטרס של קהל הצופים והמאזינים בטלוויזיה המסחרית וברדיו האזורי, ומאידך לוקח בחשבון את אמות-המידה המצופות ממנה כרשות ציבורית - בדבר התנהלות יעילה, התחדשות והתאמת המערכת לנסיבות המשתנות".