מתכננים רילוקיישן? אלה מקומות העבודה הטובים ביותר

באתר "ביזנס אינסיידר" ערכו רשימה של מקומות העבודה הטובים ביותר לעבוד בהם בארה"ב ■ את שני המקומות הראשונים ברשימה כבשו פייסבוק וגוגל ■ אפל מדורגת רק במקום ה-23

מארק צוקרברג פייסבוק / צילום: בלומברג
מארק צוקרברג פייסבוק / צילום: בלומברג

באתר "ביזנס אינסיידר" ערכו רשימה של מקומות העבודה הטובים ביותר לעבוד בהם. הרשימה מבוססת על נתונים מאתר התעסוקה PayScale וכוללת בעיקר חברות טכנולוגיה והיי-טק שבהן העובדים דיווחו על שביעות הרצון הגבוהה ביותר בכל הנוגע לסביבת העבודה, רמת הלחץ, השכר והסיפוק האישי.

את שני המקומות הראשונים ברשימה כבשו פייסבוק וגוגל, כאשר חברת הביוטק Celgene, שזכתה למקום הראשון בשנה שעברה, דורגה השנה רק במקום ה-6.

להלן חלק מהרשימה:

מרק - (Merck) מדורגת במקום ה-50 ברשימה. המטה של ענקית התרופות נמצא בניו-ג'רזי והיא מעסיקה כ-70 אלף עובדים בכל רחבי העולם, שנהנים מהטבות שונות כגון חופשות בחינם, גני ילדים ומעונות לילדי העובדים. השכר השנתי החציוני של העובדים בחברה עם ותק של 5 שנים עומד על 103 אלף דולר. כ-67% מהעובדים דיווחו על סיפוק גבוה בעבודה.

Union Pacific - השכר החציוני בחברת הרכבות לאחר 5 שנות ותק מגיע לכ-82 אלף דולר. 86% מהעובדים בחברה דיווחו על סיפוק אישי גבוה מאוד.

Motorola Solutions - החברה מאפשרת לכמעט 60% מ-21 אלף העובדים שלה לעבוד מהבית ומעניקה להם גמישות רבה. השכר השנתי החציוני לו זוכים העובדים לאחר 5 שנות ותק עומד על 100 אלף דולר וכ-73% מהעובדים דיווחו כי הם מרוצים מאוד מעבודתם.

eBay - ענקית המסחר המקוון מאפשרת ל-44% מהעובדים שלה לעבוד מהבית, כאשר השכר החציוני שלהם נאמד בכ-118 אלף דולר בשנה.

FirstEnergy - חברת האנרגיה ממוקמת באקרון, אוהיו, והיא מציעה לעובדים שכר חציוני של כ-84 אלף דולר בשנה לאחר 5 שנות ותק וזאת לצד הטבות שונות כגון סיוע פיננסי וסיבסוד החינוך של ילדי העובדים.

Boeing - חברת התעופה מעסיקה כ-165 אלף עובדים ומציעה להם שכר שנתי חציוני של כ-91,500 דולר לאחר 5 שנים. 75% מהעובדים הביעו סיפוק רב ממקום העבודה שלהם.

Gilead Sciences - חברת הביוטק ממוקמת בפוסטר סיטי בקליפורניה ומדורגת במקום ה-36 ברשימה. החברה מעסיקה יותר מ-7,000 עובדים ומעניקה להם שכר חציוני שנתי של 113 אלף דולר לאחר 5 שנות ותק. 81% מהעובדים הביעו סיפוק אישי גבוה.

אפל - ענקית הטכנולוגיה מדורגת רק במקום ה-23 השנה ומציעה ל-92 אלף העובדים שלה שכר שנתי חציוני בגובה של כ-118 אלף דולר. 74% מהעובדים הביעו סיפוק גבוה מהעבודה שלהם.

Microsoft - מדורגת במקום ה-14 ברשימה ומציעה לעובדיה שכר שנתי חציוני בגובה 123 אלף דולר לאחר 5 שנות ותק.

Celgene - בשנתיים האחרונות חברת הביוטק הזו כבשה את המקום הראשון ברשימה אך כעת מדורגת רק במקום ה-6. היא מעסיקה כ-4,500 עובדים וממוקמת בניו ג'רזי. החברה מציעה לעובדים מנוסים שכר שנתי חציוני של 105 אלף דולר "בלבד" כאשר 88% מהעובדים דיווחו כי הם מרוצים מאוד מהעבודה שלהם.

גוגל - ממקומת במקום השני ברשימה. היא מציעה ל-53 אלף העובדים שלה שלל הטבות וסביבת עבודה ייחודית הכוללת בין היתר ארוחות חינם מגוונות, פינות חשיבה, שירותי כביסה ומכוני כושר. ענקית התוכנה מציעה לעובדים עם 5 שנות ותק שכר שנתי חציוני של 133 אלף דולר.

פייסבוק - הרשת החחברתית כבשה את המקום הראשון ברשימת העבודות הטובות ביותר בארה"ב. בדומה לגוגל, היא מציעה לעובדים שלה הטבות רבות וסביבית עבודה צעירה. זאת לצד שכר שנתי חציוני של 135 אלף דולר לעובדים עפ 5 שנות ותק.

חברות נוספות המופיעות ברשימה של "ביזנס אינסיידר" כוללות את פייזר, ג'ונסון אנד ג'ונסון, סיסקו ושברון.