האוצר: להטיל מס רכוש על בעלי 3 דירות ומעלה

מדובר על מס בגובה 1% משווי הדירה שיוטל על כ-60 אלף אזרחים

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

האוצר ממשיך לנסות ולקדם את היוזמה להטיל מס רכוש על בעלי 3 דירות ומעלה. מדובר על מס בגובה 1% משווי הדירה שיוטל על כ-60 אלף אזרחים המוכרים לשלטונות המס כמי שיש ברשותם 3 דירות או יותר.

ל"גלובס" נודע כי ההצעה תוצג לשר האוצר המיועד, משה כחלון, בימים הקרובים כחלק מהצעדים להגדלת הכנסות המדינה ממיסי נדל"ן ומיתון העליות במחירי הדירות. "גלובס" חשף בזמנו כי שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, הטיל וטו על הרעיון שהוצע לו במסגרת דיוני תקציב 2015.

באוצר תמכו בהצעה בנימוק שהיא תתמרץ בעלי דירות למכור את דירותיהם ולהגדיל את היצע הדירות למכירה, אך לפיד התנגד בטענה שבעלי הדירות פשוט יגלגלו את המס החדש על כתפיהם של השוכרים ויעלו את דמי השכירות.

כחלון אישר בראיון ל"פגוש את העיתונות" בסוף השבוע כי בכוונתו להעלות את מס הרכישה באופן משמעותי, אך "פחות מ-20%". הוא הסביר כי העלאת מס הרכישה על רוכשי דירה שאיננה דירת מגורים תוציא מהשוק משקיעים ותקל על הזוגות הצעירים שנאלצים כיום להתמודד מול המשקיעים בתנאים כמעט זהים.

יצוין כי מדרגות מס הרכישה הנוכחיות כבר מטילות מיסוי גבוה יותר על רוכשי דירות להשקעה, אך תוקפן עומד לפוג ב-30 ביוני. כל שינוי במס הרכישה מחייב את אישור הכנסת ב-3 קריאות.