לבני: "העליון הוא המחסום הערכי בפני הדיקטטורה של הרוב"

שרת המשפטים היוצאת הגיבה בכנס לשכת עוה"ד לדברי שרת המשפטים החדשה שקד: "אני לא מגדירה את מי שלא חושב כמוני כ'חושך' ואת עצמי כ'אור'. מתנהל כאן מאבק אידיאולוגי על מהותה של מדינת ישראל"

ציפי לבני / צילום: חן גלילי
ציפי לבני / צילום: חן גלילי

"בהיעדר חוקה, בית המשפט העליון הוא המחסום הערכי בפני הדיקטטורה של הרוב, ובטח-ובטח כשלוקחים את השיניים של כלב השמירה - התקשורת. אני לא מגדירה את מי שלא חושב כמוני כ'חושך' ואת עצמי כ'אור', אבל מתנהל כאן מאבק אידיאולוגי קשה על מהותה של מדינת ישראל. מנחם בגין אמר: 'רוב אין פירושו צדק, כי ביער של ידיים לאו דווקא צומחים עצי האמת'" - כך אמרה היום (ג') שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני (המחנה הציוני).

לבני נשאה דברים בכנס לשכת עורכי הדין באילת, והגיבה לדברים שאמרה אתמול (ב') בכנס שרת המשפטים החדשה, איילת שקד (הבית היהודי). נזכיר כי בהופעה ציבורית ראשונה כשרת משפטים אמרה שקד, בין היתר, כי קבלת ההחלטות בישראל אינה מסורה בידי העם ונבחריו, אלא בידי מערכת המשפט. "המתנגדים למגמה זו של טשטוש הסמכויות בין הרשויות, ואני כמובן ביניהם, מוגדרים כ'בני חושך'; ואילו המצדדים בשלילת זכות ההכרעה מידי הציבור, באמצעות נציגיו בכנסת והעברתה לידי בית המשפט, מכונים "בני אור"", אמרה אתמול שקד.

"מצרה על שביתת הפרקליטים"

עוד אמרה לבני היום כי לפני שנתיים היא הופיעה בכנס לשכת עורכי הדין כשרת המשפטים, והבהירה כי בכוונתה להקים את גוף הביקורת על הפרקליטות. הגוף שבראשו עומדת השופטת בדימוס הילה גרסטל החל לפעול לפני כשנה, ובימים אלה נוקטים הפרקליטים עיצומים בשל התנגדותם לכך שהנציבות עורכת ביקורות פרטניות לפרקליטים.

לבני הודיעה עוד כי "היום הגשתי הצעת חוק כדי לעגן את גוף הביקורת בחקיקה, ואני מצרה על שביתת הפרקליטים. היא לא מוצדקת בעיניי, וזה בעיקר מצער אותי כי זה גורם נזק למה שהם באמת. אני הראשונה לומר עד כמה עובדי המדינה והפרקליטות מסורים לשליחותם".