4 מיליון אירו שיהפכו את הקאמפ נואו ל"אצטדיון חכם"

חברת טלפוניקה, שמחזיקה בזכויות השידור של ברצלונה לעונה הבאה, מרחיבה את שיתוף הפעולה עם אלופת ספרד - ותתקין במגרשה הביתי רשת אלחוטית שצפויה לעשות מהפכה בחוויית "יום המשחק" של האוהדים

ברצלונה  אצטדיון הקאמפ נואו / צלם: רויטרס
ברצלונה אצטדיון הקאמפ נואו / צלם: רויטרס

חברת התקשורת הספרדית טלפוניקה תממן ותנהל התקנה של רשת אלחוטית ברחבי הקאמפ נואו, אצטדיונה הביתי של קבוצת הכדורגל ברצלונה. על-פי הפרסומים בספרד, שווי הפרויקט, שיהפוך את המגרש של אלופת הליגה הספרדית ל"אצטדיון חכם", הוא 4 מיליון אירו.

"1,079 נקודות גישה שונות יהפכו את רשת ל-WIFI באצטדיון לאחת הגדולות בטווח כל כך קטן", נאמר בהודעת המועדון. ברוב אצטדיוני הספורט בעולם כיום בהם מותקנת רשת, היא כוללת כ-500 נקודות גישה. 

בין החידושים שיאפשר החיבור: אוהדים יוכלו להזמין מזון, לשלם עליו ישירות דרך הטלפון שלהם, ועובד של ברצלונה יביא אותו עד למושב המדויק שלהם במגרש. כמו כן, האפליקציה הייעדות שתבנה ברצלונה עשויה לבצע מהפכה של ממש בחוויית "יום המשחק" של האוהדים שיגיעו לאצטדיון, עם אפשרויות מתקדמות שתציע ויהיו נוחות לשימוש באמצעות הפס הרחב. 

קצב פעימות הלב של רונאלדו מופיע על מסך הטלפון: חוויית האהדה באצטדיוני העתיד הטכנולוגיים

יש לציין כי מדובר על הרחבת שיתוף הפעולה בין ברצלונה לטלפוניקה, המחזיקה בזכויות השידור של ברצלונה בספרד בעונה הבאה (2015/16), עליהם היא תשלם כ-140 מיליון אירו (סכום דומה לזה שמשלמת שותפת הטלוויזיה הנוכחית של בארסה - חברת מדיה פרו). ב-2016/17 צפוי להיכנס הסכם השידורים הקולקטיבי בספרד.