הקיפאון ברשות השידור עוצר קופרודוקציה עם קשת

הסדרה החדשה של סייד קשוע וחברת ההפקות דרסט, "התסריטאי", לא תשודר השנה בשל הקיפאון ברשות השידור

סייד קשוע / צילום: בן יוסטר
סייד קשוע / צילום: בן יוסטר

הסדרה החדשה של סייד קשוע וחברת ההפקות דרסט, "התסריטאי", לא תשודר השנה בשל הקיפאון ברשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי הסדרה, שכבר הופקה, הייתה אמורה להיות קופרודוקציה של זכיינית ערוץ 2 קשת ורשות השידור, אולם לאור זאת שמאז ראשית השנה לא אושרה גביית אגרה על-ידי השר הממונה, נאלץ העורך הראשי של רשות השידור שבפירוק, יונה ויזנטל, לעצור את כל הפקות המקור שלא יצאו כבר לתהליך עבודה. המהלך הביא לפגיעה של כ-80 מיליון שקל בשוק היצירה הישראלי.

ההפקה של דרסט יועדה מלכתחילה לשידור בערוץ 2 במסגרת שידורי קשת, שגם מימנה את הצילומים במלואם. הזכיינית תכננה את שידור הסדרה של יוצר "עבודה ערבית" לשנת 2016, אולם קשוע ביקש לשדר את הפרקים במועד מוקדם יותר, מחשש שהדבר יפגע בתהליך היצירה שלו.

על מנת לאפשר שידור כזה פנתה בדרסט לרשות השידור, כדי שזו תצטרף לקשת בקופרודוקציה ותשקיע מאות אלפי שקלים בהפקה, תמורת שידור ראשון של התוכנית, לפני ערוץ 2, עוד השנה. השידור תוכנן לחודש הבא.

בשבוע שעבר פנו ארגוני היוצרים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הממונה גם על חוק רשות השידור, בדרישה שיתערב וימנע את קריסתו של השידור הציבורי. "אל תתן לחזון השידור הציבורי להתמוטט, ולגרור מטה עמו באופן מיידי את יציבותן הכלכלית של אלפי משפחות בישראל". כתבו לו, "מעבר לפגיעה החוזרת והחמורה ביצירה, ביוצרים ובתרבות, חרב האבטלה מונחת על צווארי חברנו ומשפחותיהם".

ברשות השידור סירבו להתייחס לדברים. תגובת קשת לא התקבלה עד פרסום הידיעה.