הנפקת מויניאן: הכנסות של 48 מיליון שקל לחתמים וליועצים

הנפקת האג"ח של חברת הנדל"ן האמריקאית - הגדולה עד כה מבין החברות הזרות - נהנתה מביקוש גבוה, בעקבותיו הגדילה הגיוס ל-1.4 מיליארד שקל ■ האג"ח יחלו להיסחר מחר

ג'וזף מויניאן / צילום: מתוך אתר החברה
ג'וזף מויניאן / צילום: מתוך אתר החברה

איגרת החוב מסדרה א' של חברת הנדל"ן האמריקאית מויניאן לימיטד תחל להיסחר מחר (ד') בבורסה בת"א, לאחר שבשבוע שעבר השלימה החברה את הנפקת האג"ח הגדולה ביותר עד כה מבין חברות הנדל"ן הזרות.

מויניאן, שבבעלות איל הנדל"ן הניו יורקי ג'וזף מויניאן, הנפיקה אג"ח בדירוג Aa3 עם מח"מ של כ-5 שנים, ונהנתה מביקוש גבוה מצד גופים מוסדיים בישראל, שהוריד את הריבית בהנפקה ל-4.2%. בשל הביקוש הגבוה הגדילה החברה את היקף הגיוס מ-1 מיליארד שקל ל-1.4 מיליארד שקל. המשקיע הגדול ביותר בהנפקה היה בית ההשקעות אלטשולר שחם, שרכש אג"ח ב-264 מיליון שקל עבור קרנות הנאמנות וקופות הגמל וההשתלמות שבניהולו.

הביקוש הגבוה גם הפך את מוניאן להנפקה המכניסה ביותר עבור החתמים והיועצים שהובילו את החברה לבורסה בת"א. סך העמלות לחתם המתמחר, לאומי פרטנרס חתמים בניהולו של עופר גרינבאום, ליועצי ההנפקה הווארד ווייטצ'נר (מבעלי קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים) ואורי איזנברג (בנו של איש העסקים שלמה איזנברג, בעלי החברות ישרס ומלם-תים), וכן למפיצים, הגיעו לכדי 29.4 מיליון שקל.

בנוסף שילמה החברה לרוכשי האג"ח במכרז המוסדי עמלת התחייבות מוקדמת של 6.6 מיליון שקל, וכן רשמה הוצאות נוספות בהיקף של 12.1 מיליון שקל, שכוללות שכר טרחה לעורכי הדין ורואי החשבון שהכינו את החברה להנפקה. בסך הכול מדובר על עמלות של כ-48 מיליון שקל, המהוות כ-3.4% מהיקף ההנפקה.

החזקות בנכסים בשווי 675 מיליון ד'

הנפקות האג"ח הענקיות של חברות הנדל"ן האמריקאיות, המהוות עבורן אלטרנטיבות מימון זולות משמעותית מהלוואות מזנין לתאגידים בארה"ב, מאפשרות להן לשלם עמלות נדיבות במיוחד לחתמים וליועצים שמובילים את המהלך - עמלות המגיעות ל-3%-4% מהיקף ההנפקה, לעומת עמלות של פרומילים הניתנות בהנפקות של חברות ישראליות בדירוג גבוה.

בהנפקה השנייה בגדולה של חברה אמריקאית עד כה, סדרה א' של חברת אקסטל, גוייסו 1.05 מיליארד שקל ושולמו עמלות והוצאות בהיקף כולל של 35.4 מיליון שקל. בהנפקת סדרה א' של רילייטד, בה גויסו מהציבור 847 מיליון שקל, נרשמו הוצאות ועמלות של 30.5 מיליון שקל.

מויניאן לימיטד היא חברה ייעודית שהוקמה בידי קבוצת מויניאן לצורך גיוס החוב בישראל. הועברו אליה החזקות הקבוצה ב-15 בנייני משרדים ומסחר בשווי של 675 מיליון דולר - החזקות בשווי של 303 מיליון דולר בשני בתי מלון, דירות יוקרה למכירה בשווי של 61 מיליון דולר והחזקה בשווי 167 מיליון דולר בבניין מגורים להשכרה בעל 398 דירות. בנוסף, הועברו לחברה המגייסת החזקות בשתי קרקעות להשקעה בשדרה ה-11 בניו יורק, בהן זכויות בנייה למגורים בהיקף של 1,858 מ"ר. תמורת ההנפקה אמורה בין השאר לשמש לפיתוח קרקעות אלו.

קבוצת מויניאן, המחזיקה בנכסים בשטח של 1.86 מיליון מ"ר ובשווי מוערך של כ-10 מיליארד דולר, פועלת בעיקר במנהטן ובייזום וניהול פרויקטים למגורים, משרדים, שטחים מסחריים ומלונאות.

העמלות והוצאות ההנפקה בהנפקות האגח האמריקאיות הגדולות
 העמלות והוצאות ההנפקה בהנפקות האגח האמריקאיות הגדולות