כחלון על הגז לפני 3 חודשים: "אפרק את המונופולים"

בשלהי פברואר הודיעה הרשות להגבלים עסקיים על דחיית הדיונים בנושא פירוק מונופול הגז בחודשיים ■ כחלון תקף אז בחריפות את ההחלטה

משה כחלון / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

בשלהי פברואר, לפני 3 חודשים בלבד, הודיעה רשות ההגבלים העסקיים בראשות פרופ' דיויד גילה, על דחיית הדיונים בנוגע לפירוק מונופול הגז בחודשיים, עד לאחר הבחירות והרכבת הממשלה. משה כחלון, יו"ר כולנו ומי שסימן את משרד אוצר כמטרה, דווקא התבטא בחריפות נגד ההחלטה, בניגוד לשתיקה הרועמת שגזר על עצמו לאחרונה ופסילתו מעיסוק בנושא הגז בשל קרבתו לקובי מימון, מבעלי מאגר "תמר".

כזכור, אתמול הפתיע כחלון כשהעביר את כל הסמכויות בנושא הגז לרה"מ נתניהו, תוך שהוא פוסל עצמו מלעסוק בנושא. זאת, על אף שהתחייב לעסוק בנושא לפני הבחירות.

מסתבר שכחלון לא הבטיח לפרק את מונופול הגז רק פעם אחת, במהלך הראיון שהעניק לערוץ 2 לפני הבחירות, אלא פעם נוספת - ובתקיפות רבה יותר.

מיד לאחר החלטת הרשות להגבלים עסקיים בפברואר לדחות את הדיונים, פורסמה ההודעה הבאה מטעם מפלגת כולנו:

"יו"ר מפלגת כולנו מתייחס לראשונה להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לדחות את הטיפול במונופול הגז לממשלה הבאה ואמר: 'מדובר בעוד כניעה ממשלתית למונופולים ולטייקונים והפסד גדול לציבור. ב-18.3 החגיגה תיגמר. כשר האוצר הבא של מדינת ישראל אפעל באומץ ובנחישות למען הציבור כנגד הריכוזיות, לפירוק המונופולים, להורדת יוקר המחיה ובעד אזרחי מדינת ישראל'".

באותה הודעה לא הזכיר כחלון את קשריו עם מימון. היום, 3 חודשים לאחר מכן, תמונת המצב שונה לגמרי: גילה התפטר בשל חוסר גיבוי ממשלתי לפירוק מונופול הגז, כחלון מתנער וכל הסמכויות בנושא הועברו לנתניהו שמיישר קו עם חברות הגז.