צפו בכחלון מבטיח לפני הבחירות לפרק את מונופול הגז

שר האוצר הודיע היום כי לא יתעסק בפירוק מונופול הגז בשל קרבתו לקובי מימון ■ בראיון לערוץ 2 לפני הבחירות הוא נשמע אחרת לגמרי: "אני אעסוק בזה, ואני אעסוק בזה... מונופול צריך לפרק אותו"

משה כחלון בחדשות 2 / צילום: מהוידאו
משה כחלון בחדשות 2 / צילום: מהוידאו

"מה זה קשור בכלל?!" - כך הגיב שר האוצר משה כחלון כאשר נשאל לפני הבחירות האם הקשר שלו עם קובי מימון ימנע ממנו מלעסוק במונופול הגז.

"אני אעסוק בזה ואני אעסוק בזה", המשיך כחלון בתשובה לשאלה של יונית לוי, בראיון לערוץ 2.

כידוע, היום, יממה לאחר התפטרות הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה, הודיע כחלון כי לא יעסוק במונופול הגז בשל קשריו עם קובי מימון, מבעלי השליטה במאגר "תמר". (לסיפור המלא)

"אין קשר למי יש ולמי אין, ואני לא יודע מה יש לו ומה אין לו", אמר אז כחלון בהתייחסו למימון, כמי שמנסה להרחיק עצמו ממימון, שכידוע לכל מחזיק ב"תמר" באמצעות ישראמקו, בה הוא מחזיק דרך אקויטל. מדובר בחברות ציבוריות הנסחרות בבורסה והפרטים ידועים לכל.

"זה גם לא מעניין לצורך העניין וזה ממש לא רלוונטי", המשיך כחלון, ואז הביע עמדה חד-משמעית בנוגע למונופול הגז: "מונופול צריך לפרק אותו".

בהזדמנות אחרת לפני הבחירות אמר כחלון בחוג הבית: "או שאתה משרת את הטייקונים או שאתה משרת את הציבור. אם הייתי מרוויח 200 אלף שקל בחודש לא הייתי יכול לעשות את מה שאני עושה. אחרים הרוויחו מהם את הכספים האלה, אני לא אז אני יכול להיאבק בהם ולהיאבק במי שאני רוצה. לא שתיתי אספרסו עם אף אחד מהם. בגלל זה כל הלחצים לא השפיעו עלי".