ביה"ד: אין שביתה ברכבת ביום א', הצדדים ימשיכו במו"מ

(עדכון) - בתום הדיון החליטה השופטת אפרת לקסר כי הנהלת רכבת ישראל ונציגי העובדים ימשיכו במו"מ בשבועיים הקרובים

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב החליט היום (ו') להיענות לבקשתה של הנהלת רכבת ישראל ולהוציא צווי מניעה לעובדים, שאיימו לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן החל מיום ראשון.

מהנהלת הרכבת נמסר כי בית הדין לעבודה החליט כי יתקיים משא-ומתן בהקשרי המעבר לבאר-שבע, ובכך הסיר את האיום להשבתת הרכבת ביום ראשון הקרוב. הסכמה זו הוצעה על-ידי ההנהלה במהלך המשא-ומתן שהתקיים הלילה, אולם נדחתה על-ידי ועד העובדים שפוצץ את המשא-ומתן.

עוד נמסר מהרכבת כי "הדיון כונס בראשות כבוד השופטת אפרת לקסר, נשיאת בית הדין לעבודה בתל-אביב, לאחר שנציגי הוועד דחו את כל הצעות הפשרה שההנהלה הציעה להם. אמש התקיימה פגישה לילית נוספת בין הנהלת הרכבת לוועד ולהסתדרות במטרה למנוע השבתת הרכבת ביום ראשון. למרות נכונות ההנהלה, וכמחווה של רצון טוב, להתפשר במספר נושאים על מנת לנסות להגיע להסכמות ולהבנות, סירבה נציגות העובדים להסיר את איום השביתה".

בתום הדיון החליטה השופטת לקסר כי הצדדים ימשיכו במשא-ומתן בשבועיים הקרובים.

העובדים הכריזו אתמול כי השביתה מגיעה במחאה על "צעדים חד-צדדיים והפרת הסכמים מצד ההנהלה". העובדים טוענים כי השביתה היא במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין: "אנחנו קוראים להנהלה להקפיא לאלתר את הצעדים החד-צדדיים, להיכנס למשא-ומתן ולמנוע שביתה".