נעילה חיובית בוול סטריט; "הפד לא יעלה את הריבית השנה"

סקר ה-ADP עמד בתחזית ■ מדד ה-ISM מתחת לצפי ■ ריבית גוש האירו נותרה על כנה ■ יוון: ללא הסכם לא נשלם את החוב ■ דיווח: טבע מעוניינת לרכוש עוד מניות מיילן ביותר ממיליארד דולר

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע שטף נתוני מאקרו בארה"ב והחלטת הריבית בגוש האירו. זאת, במקביל לנעילה חיובית בבורסות אירופה.

ג'פרי גונדלאק, מייסד דאבליין קפיטל, צופה כי הפדרל ריזרב לא יעלה השנה את שיעורי הריבית. זאת, חרף איתותים מצד הפד כי הדבר יקרה בקרוב. "אם הפד לא יעלה את הריבית, אלה חדשות רעות עבור האג"ח ארוכות הטווח", אמר גונדלאק ל-CNBC. מנגד, המניות צפויות להרוויח מהמהלך הזה, שכן "המניות אוהבות את מדיניות הריבית האפסית".

דריכות שיא בשווקים. כ-48 שעות נותרו ליוון להעביר תשלום חוב של 300 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית, אחרת היא תיכנס לחדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו. היום נציג הממשלה היוונית שוב איים כי ללא הסכם עם הנושים יוון לא תעביר לקרן המטבע את הסכום. ע"פ הדיווחים האחרונים, הנושים, בראשות גרמניה, צרפת, קרן המטבע והבנק המרכזי, יציעו היום הצעה אחרונה לראש ממשלת יוון שהגיע לבריסל להיפגש עימם.

בזירת המאקרו פורסם היום סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בחודש החולף. הסקר הצביע על תוספת של 201 אלף משרות, אלף משרות מעל המספר הצפוי.

עוד פורסם נתון המאזן המסחרי, שהתכווץ באפריל ב-19% ועמד על פער של 40.9 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-44 מיליארד דולר.

מדד ה-ISM, שפורסם גם כן, יצא מתחת לתחזיות עם קריאה של 55.7 נק', לעומת הצפי שעמד על 57 נק'.

לבסוף פורסם ספר הבז', אשר מודד את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפד, ולפיו לא הייתה בינתיים עלייה משמעותית בפעילות הכלכלית לאחר הרבעון הראשון החלש. הסקר של חודש מאי מראה כי הצמיחה הייתה מתונה עד בינונית.

ביממה האחרונה האירו התחזק מול הדולר ביותר מ-2% בצל הספקולציות לפיהן יוון קרובה לפתרון משבר החוב וברקע לנתוני מאקרו שפורסמו אתמול והצביעו על כך שהאינפלציה חזרה לגוש האירו לאחר 6 חודשים של דפלציה או קיפאון במחירים.

היום פורסם בגוש האירו כי שיעור האבטלה ירד קלות ל-11.1% במאי, לעומת 11.2% באפריל. כמו כן פורסמה החלטת הריבית בגוש האירו - הריבית נותרה על כנה ברמה אפסית, כצפוי.

בהנהלת טבע לא מתרגשים כנראה מהמכתב האחרון שפרסם יו"ר מיילן רוברט קורי ומתכוונים להמשיך את רכישת מניות מיילן בהיקפים של יותר ממיליארד דולר - כך עולה מדיווח בסוכנות רויטרס. לפי הדיווח (על-פי "מקורות הקרובים לנושא") הנהלת טבע מעוניינת להגיע להחזקה של כ-4.6% ממניות מיילן, מהלך שיאפשר לה לאתגר את החברה בבית המשפט בהולנד או ארה"ב, במידת הצורך. (לסיפור המלא)

האם טבע הפרה חוקי הגבלים עסקיים כשרכשה מניות מיילן?