דיווח: טבע תרכוש עוד מניות מיילן בכ-1.2 מיליארד דולר

רויטרס: לפי "מקורות הקרובים לנושא", הנהלת טבע מעוניינת להגיע להחזקה של כ-4.6% ממניות מיילן, מהלך שיאפשר לה לאתגר את החברה בבית המשפט במידת הצורך ולפרסם הצעת רכש רשמית למיילן

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

בהנהלת טבע לא מתרגשים כנראה מהמכתב האחרון שפרסם יו"ר מיילן רוברט קורי ומתכוונים להמשיך את רכישת מניות מיילן בהיקפים של יותר ממיליארד דולר - כך עולה מדיווח בסוכנות רויטרס.

לפי הדיווח (על-פי "מקורות הקרובים לנושא") הנהלת טבע מעוניינת להגיע להחזקה של כ-4.6% ממניות מיילן, מהלך שיאפשר לה לאתגר את החברה בבית המשפט בהולנד או ארה"ב, במידת הצורך.

בכדי להגיע להחזקה כזו תצטרך טבע להשקיע עוד כ-1.2 מיליארד דולר ברכישות, נוסף על כ-450 מיליון דולר שהשקיעה עד היום להגיע להחזקה כ-1.35% ממיילן.

עוד מציינים הגורמים כי לאחר שטבע תגדיל את החזקותיה היא תפרסם הצעת רכש רשמית למיילן.

אתמול (ג') התפרסם מכתב שנשלח על-ידי יו"ר מיילן המיועד למנכ"ל טבע ארז ויגודמן. "אנו רואים ברכישת מניות מיילן על-ידי טבע נסיון נוסף להתעסק ולהתערב בעסקי החברה, אסטרטגיה וחזון בזמן שכוונותיהם אינן ברורות", נכתב במכתב.

במיילן טוענים שטבע למעשה הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים (anti-trust rule) בכך שרכשה את המניות ושעדיין לא ברור אם היא באמת הציעה לרכוש את מיילן. "הפעולות וההודעות של טבע נועדו לזרוע בלבול בקרב חברי הדירקטוריון ובעלי המניות של מיילן ועדיין לא ברור כלל מה טבע מנסה לעשות. הגיע הזמן שתפסיקו לשחק איתנו משחקים", כותב רוברט קורי.

חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב קובעים שלחברה אסור לרכוש מניות של חברה יריבה ביותר מ-76.3 מיליון דולר ללא אישור הרשויות.

עוד כתב קורי כי "טבע והדירקטוריון שלה חייבים להפסיק בנסיון לייצר תמונה דמיונית של ניסיון כביכול לבנות אלטרנטיבה לבעלי המניות שלנו להצעת הרכש שלנו לפריגו".