אורנג' הגישה בקשה רשמית להפסקת התקשרות עם פרטנר

(עדכון) - המותג העולמי מבקש לשים סוף לפעילותו בישראל - יום אחרי ההתבטאות הקשה של מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר ■ פרטנר: "לפראנס טלקום אין זכות לסיים את ההסכם מטעמי נוחות"

סטפן רישאר / צילום: רויטרס
סטפן רישאר / צילום: רויטרס

חברת אורנג' העולמית מודיעה היום (ה') כי בכוונתה לסיים את ההתקשרות עם המפעילה הישראלית פרטנר. ההודעה הזו מגיעה ביום שאחרי ההתבטאות הקשה של מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, במסיבת עיתונאים בקהיר.

הסיבה, לדברי אורנג' העולמית, היא שהחברה "לא רוצה להמשיך את נוכחות המותג במדינות שהיא אינה פועלת כמפעילה רשמית. בשל כך ותוך כיבוד הסכמים קיימים, אורנג' מבקשת לשים סוף להתקשרות".

אתמול (ד'), במסיבת עיתונאים בקהיר, אמר מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, כי הוא שואף לסיים את ההתקשרות של החברה עם המפעילה בארץ - חברת פרטנר - "בהקדם האפשרי".

בדבריו פירט רישאר את התוכניות העתידיות של החברה במצרים, והוסיף כי אם הוא היה יכול, הוא היה מנתק את הקשר עם ישראל - שבה חברים למעלה מ-3 מיליון מנויים - "כבר מחר".

"ביצוע המהלך הזה כרוך בסיכון גדול ובקנסות משמעותיים - ועשוי לקחת זמן רב", אמר רישאר.

במקביל לאמירות המטרידות של המנכ"ל, ארגוני זכויות אדם בצרפת לוחצים לאחרונה על הממשלה בפריז, שלה כרבע מאחוזי ההחזקה בחברה, לנתק את הקשרים עם ישראל ולא לאפשר את שירותי החברה בהתנחלויות.

"לא נהיה פרטנר לצעדי איום נלוזים של מותג זר"

חברת פרטנר משלמת לאורנג' 15 מיליון שקל בשנה עבור השימוש במותג - כך מעריכים היום גורמים בענף התקשורת. בעקבות סערת ההתבטאות האנטי-ישראלית של מנכ"ל אורנג' העולמית, צפויה פרטנר להגיש היום בקשה לפיצוי החברה.

עובדי חברת פרטנר החלו היום בצהריים לחגוג בהפגנתיות בחברה, ועשרות עובדים הניפו דגלי ישראל בעקבות המהומה שנוצרה מאז אתמול בערב, כאשר מנכ"ל אורנג' העולמית תמך בחרם על ישראל.

העובדים קראו קריאות בגנות החרם ובגנותו של סטפן רישאר. כמו כן הם הסתירו את הלוגו של אורנג' עם דגל ענק של ישראל.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר היוצא, ואיציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר הנכנס, מסרו בתגובה לאירועים: "לפרטנר יש הסכם ארוך-טווח עם פראנס טלקום, המעניק לפרטנר זכות שימוש בלעדית במותג אורנג' בישראל. בפרטנר לא התקבלה הודעה כלשהי בדבר ביטול הסכם זה.

"יצוין כי לפראנס טלקום אין זכות לסיים את ההסכם מטעמי נוחות, לרבות כתוצאה משינוי המדיניות שלה בדבר הענקת רישיונות שימוש. פרטנר רואה בחומרה רבה את התבטאויותיו האחרונות של יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פראנס טלקום, הפוגעות בערך המותג בישראל עליו מצווה פראנס טלקום לשמור, והיא שוקלת את מכלול האמצעים העומדים לרשותה".

"אנו מודים ללקוחותינו ולציבור בישראל על תמיכתם בפרטנר ועל כי אינם נותנים ידם לאלה המבקשים לפגוע במדינת ישראל ובחברות ישראליות".

הפגנת עובדי פרטנר / צילום: פרטנר
 הפגנת עובדי פרטנר / צילום: פרטנר

פרטנר מקבלת היום גם חיזוק ממפתיע מחברה מתחרה: איציק בן-אליעזר, מנכ"ל אקספון 018, קרא לציבור בישראל לא לנקום בפרטנר: "אני מבקש לחזק את עובדי ומנהלי חברת פרטנר, אשר משרתים מיליוני לקוחות ישראלים במשך שנים ארוכות", אמר בן-אליעזר. "פרטנר היא מתחרה אך לפני הכול ישראלית בכל מובן. אני קורא ללקוחות פרטנר שלא לנטוש את החברה בשל אמירתו של מנכ"ל אורנג' העולמית".

ועדת הכלכלה תתכנס בשבוע הבא לדון בנושא, והיו"ר ח"כ איתן כבל כתב בפייסבוק: "אורנג' זה מותג, לא יותר! פרטנר זו חברה ישראלית המעסיקה אלפי עובדים שמעניקים לישראלים רבים שירות יום-יום. העובדים האלה הם שלנו, ולא נאפשר לתת לשום גורם זר לאיים על מקום עבודתם. שוחחתי הבוקר עם קרן אופק, יו"ר ועדת עובדי פרטנר ישראל, ואמרתי לה שבכוונתי לכנס את ועדת הכלכלה של הכנסת, על מנת לצאת בקריאה ברורה למען עמידה לצד העובדים והחברה.

"לא נהיה פרטנר לצעדי איום נלוזים של מותג זר. כל מי שעוזב את פרטנר ישראל עכשיו בגלל אמירתו של מנכ"ל אורנג' העולמית, הופך לכלי שרת, שלא בטובתו ולא בידיעתו, בידי שונאי ישראל. הממשלה בחידלונה, כי רב הוא, לא מצליחה לצערי לגבש חזית בינלאומית רחבה שתמנע את המלחמה החדשה שמתרגשת ובאה עלינו, והיא מלחמת החרמות".

הפגנת עובדי פרטנר / צילום: פרטנר
 הפגנת עובדי פרטנר / צילום: פרטנר

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל אורנג' העולמית, לפני 3 שנים: "אני מוקסם מישראל"

תוכנית המגירה של פרטנר: לנטוש את אורנג' - ולתבוע

ובינתיים, במצרים: מנכ"ל אורנג' מואשם ב"פרו-ישראליות"

דעה: פרטנר חייבת להיערך להימלטות זריזה מהמותג אורנג'

מנכ"ל אורנג' העולמית: הייתי מפסיק את הפעילות בישראל כבר מחר

מנכ"ל פרטנר: "שום חברה זרה לא תמנע מפרטנר לפעול בישראל"