בנק ישראל משפץ הבניין - ומעניק הטבות לעובדים ב-9 מ' ש'

עלות ההטבות הקשורות למעבר לכ-600 עובדי הבנק: 9 מיליון ש' ■ דובר הבנק: "התוספת היא בגבולות הנורמות המקובלות במגזר הציבורי ואף למטה מהן"

חזי כאלו / צילום: אוריה תדמור
חזי כאלו / צילום: אוריה תדמור

בנק ישראל משפץ את הבניין שלו בירושלים ומעניק הטבות לעובדים ב-9 מיליון שקל בגין העברתם באופן זמני לאזור התעשייה בהר חוצבים.

המעבר צפוי להתחיל בשבועות הקרובים, אולי אפילו החודש. עלות הדיור החלופי לעובדי בנק ישראל נאמדת ב-85 מיליון שקל לשנה. כל עובד קבוע יקבל מענק של 5,000 שקל בשנה; עובדים לא קבועים יקבלו 1,500 שקל מענק ומאבטחים - 2,500 שקל.

כמו כן, יקוצרו שעות העבודה בחצי שעה, למשך לשנה וחצי, בשל הפקקים מהם יסבלו העובדים בגין המעבר לדיור החלופי. השיפוץ עצמו צפוי להימשך כ-4 שנים לפחות בסכום של 180 מיליון שקל.

מנכ"ל בנק ישראל חזי כאלו מסר בתגובה: "פרויקט שיקום המבנה המרכזי של בנק ישראל הינו צעד הכרחי לאור התפוררות התשתיות בו, אשר הביאו לליקויי ביטחון, בטיחות ותפקוד רבים. כתוצאה מהחלטת ההנהלה לצמצם ככל האפשר את הוצאות השכירות של המבנה החלופי, תנאי העבודה והשהייה של העובדים בו צפויים להיות נחותים באופן משמעותי לעומת התנאים במבנה הקיים.

"התוספת היא בגבולות הנורמות המקובלות במגזר הציבורי ואף למטה מהן, אושרה על ידי הממונה על השכר באוצר, ומבטאת נכונות של העובדים לשאת בנטל זה למשך מספר שנים, למרות אי הנוחות היחסית הכרוכה בו".

■ דעה / דורון אביגד: ועדי העובדים הגדולים מצמיחים כאן דורות של מפונקים