הרכבת הקלה: דניה סיבוס וחב' סינית יקימו את תחנת קרליבך

החברה תתחיל את העבודה על הקמת התחנה כבר בחודשים קרובים ■ במהלך העבודות ייסגר הצומת המרכזי למשך חמש שנים, ובמקומו יוקם מעבר משוקע מרחוב יצחק שדה ללינקולן וקרליבך

קבוצה משותפת לדניה סיבוס ול-CCECC הסינית תקים את תחנת קרליבך של הרכבת הקלה בתל אביב - כך הכריזה לפני שעה קלה ועדת המכרזים של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) אשר אמונה על בניית הרכבת הקלה בתל אביב.

עלות העבודות מוערכת בכ-700 מיליון שקל. מדובר בתחנה שמתוכננת להיות אחת התחנות הגדולות ביותר של הרכבת הקלה, והיא תכלול 3 מפלסים: לקו האדום, לקו הירוק העתידי ולכרטוס. מפלס הקו האדום יחבר את בת-ים דרך יפו למרכז תל-אביב על ציר מנחם בגין דרך רמת-גן ובני-ברק עד פתח-תקווה, ומפלס הקו הירוק יחבר את מערב ראשון-לציון ומרכז חולון דרך צומת חולון למרכז תל-אביב ומשם דרך רחוב אבן גבירול לצפון העיר ורמת-החי"ל.

החברה תתחיל את העבודה על הקמת התחנה כבר בחודשים קרובים. במהלך העבודות ייסגר הצומת המרכזי למשך חמש שנים, ובמקומו יוקם מעבר משוקע מרחוב יצחק שדה ללינקולן וקרליבך.

הקבוצה גברה על 3 המתמודדות האחרות שניגשו למכרז. הקבוצות הן שיכון ובינוי וסולל בונה תשתיות עם CRTG) China railway tunnel group), שפיר הנדסה אזרחית וימית עם Ghella Impresa Pizzarotti האיטלקית, ומנרב הנדסה עם CHEC) China Harbour Engineering Company).

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה הוא אחד הפרויקטים הגדולים, המורכבים והמסובכים שנעשו אי פעם בישראל. "אני מקווה כי בעוד מספר שנים, נוכל לחנוך את הקו הראשון (הקו האדום) של הרכבת הקלה, ולשנות, אחרי שנים רבות, את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. אין ספק כי מדובר פה במהפכה של ממש, שתשנה את פני גוש דן בפרט, והמדינה בכלל. הפרויקט ישפיע על כל תחומי החיים במטרופולין: כלכלה, נדל"ן, שירותים, תרבות, חינוך, עבודה ועוד".