רשות המסים עשויה לפתוח בחקירה חדשה נגד רונאל פישר

בעקבות פניית תנועת אומ"ץ, רשות המסים תבדוק אם עו"ד רונאל פישר סחט נישומים תמורת סגירת תיקי מס מדומים שכלל לא נפתחו

האם רשות המסים תפתח בחקירה פלילית נפרדת וחדשה נגד עו"ד רונאל פישר? היום (א') פנתה תנועת אומ"ץ למנהל רשות המסים, משה אשר, בבקשה כי יפתח בחקירה נגד עו"ד פישר, בחשד כי סחט נישומים תוך שהוא מבטיח להם לסגור תיקי מס נגדם, שכלל לא נפתחו.

גורמים ברשות המסים אמרו היום ל"גלובס" כי "המידע מעניין ומצריך בדיקה".

בשבוע שעבר נפתח משפטו של פישר, בו הוא מואשם כי ניהל עם אחרים רשת שמכרה מידע מתוך חקירות משטרה מתנהלות בתמורה לשוחד. כעת עולה טענה כי פישר ניהל לכאורה רשת סחיטה דומה לזו שניהל בנוגע לחקירות משטרתיות, גם בנוגע לחקירות של רשות המסים.

במכתב ששיגר יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, למנהל רשות המסים, נכתב כי "לפי מידע שהגיע לאומ"ץ, ניצל פישר בשנים האחרונות את מעמדו הציבורי כפרקליט צמרת כדי להוציא במירמה סכומי כסף בלתי ידועים מאנשי עסקים, בנימוק שהוא סוגר להם, כביכול, תיקי חקירה במס הכנסה".

עוד טוען אבנרי כי "פישר טען באוזני נישומים אלה שיש לו, כביכול, קשרים הדוקים עם גורמים בצמרת מס הכנסה, וכי הוא יכול לסגור להם את תיקי חקירה".

בשיחה עם "גלובס" אומר אבנרי "כי פישר אף דאג לכאורה להצטלם באירוע חברתי ליד בכירים במס הכנסה, ללא ידיעתם, ואחר-כך הציג את התמונות האלה בפני אנשים שניסה לסחוט, ואמר להם: 'הם חברים שלי. אני יכול לסגור לכם את התיק'".

אבנרי קורא לרשות המסים "לפתוח בחקירה מקיפה בשיתוף עם מח"ש והמשטרה, כדי לברר את היקף התופעה ואת שמות אנשי העסקים ששילמו לפישר תמורה כספית בעקבות תרמית מצידו".