נתניהו: "מחיר הגז שיזרום למשק יהיה תחרותי"

נתניהו התייחס בכנסת לנושא הגז ואמר: "על-מנת שיבואו חברות נוספות וימצאו עוד גז צריך שזה יהיה כדאי" ■ "אף מדינה לא הגבילה בהגבלות שאנחנו מגבילים. המשקיעים יכולים ללכת למקומות אחרים"

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן - הארץ
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן - הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ד') בכנסת לנושא הגז הטבעי ואמר כי "כשמדינת ישראל הייתה זו שחיפשה גז, היא לא מצאה גז. כשבאו חברות פרטיות הן מצאו. על-מנת שיבואו חברות נוספות וימצאו עוד גז צריך שזה יהיה כדאי".

"בתכנית הגז הלאומית של מדינת ישראל יש שלושה מרכיבים מרכזיים", אמר נתניהו, ופירט: "1. קבענו כבר שמדינת ישראל תקבל מהחברות הפרטיות מסים ובשיעור גבוה בתמורה לגז; 2. החלטנו שרוב הגז שנמצא בים אל מול חופי ישראל ישמש את המשק הישראלי; 3. אנחנו פועלים כעת להבטיח שמחירי הגז שיזרום למשק יהיה במחיר תחרותי ויהיה בו מנגנון שימנע הפקעת מחירים.

"בעניינים אלה אנחנו שונים מאוסטרליה, מבריטניה, מארה"ב, מקנדה, מנורבגיה, מהולנד. אף אחת מהן לא הגבילה בהגבלות שאנחנו מגבילים. הראשונים שעושים את זה, זה אנחנו. אנחנו לא חיים בבועה. המשקיעים יכולים ללכת למקומות אחרים. כשמדינת ישראל הייתה זו שחיפשה גז, היא לא מצאה גז. כשבאו חברות פרטיות הן מצאו. על-מנת שיבואו חברות נוספות וימצאו עוד גז צריך שזה יהיה כדאי. אני נחוש בכך שהגז יגיע למשק הישראלי ויגיע מהר ככל האפשר.

"הפעולה הדרושה זה החלטות וביצוע של דברים ראליים בעולם הכלכלה העולמי. אנחנו רוצים להוציא את הגז מהאדמה.

"אנחנו רוצים תחרות, הדרך שבה נקבל תחרות זה שיכנסו משקיעים נוספים שיתחרו עם המשקיעים הקיימים. לישראל נחוצה השקעה בלתי- פוסקת בכלל מרכיבי המשק. זה מייצר מקומות עבודה, זה מבטיח את המשך הצמיחה והשגשוג של המדינה".

הבוקר אמר שר האנרגיה יובל שטייניץ כי יש להשלים הפתרון בסוגיית הגז תוך שבועיים-שלושה. ברקע פגישתו אמש עם יצחק תשובה אמר שטייניץ: צריך ליצור תנאים אטרקטיביים כדי לפתח את שדות הגז; ברגע שיהיה מתווה מוסכם, הוא יפורסם.