"באים לבנקאים": צו הרחקה לעו"ד ברק כהן ממנכ"לית בנק לאומי

ביהמ"ש קבע כי מעשיו של כהן עולים "כדי הטרדה מאיימת" נגד מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, ובני משפחתה ■ בינתיים נראה כי הפרשה מועילה לפרסום של "באים לבנקאים", והתמיכה ברשת גוברת

עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה
עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה

בית המשפט השלום בתל-אביב הוציא היום (ו') צו הרחקה לחצי שנה נגד עו"ד ברק כהן וקבוצת "באים לבנקאים", וקבע כי "מעשיו עולים כדי הטרדה מאיימת" נגד מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, ובני משפחתה.

זאת, לאחר שבית המשפט דן אתמול בבקשת בנותיה של רוסק-עמינח להוציא צו למניעת הטרדה נגד עו"ד כהן וחבריו לקבוצת הפעילים "באים לבנקאים".

קבוצת "באים לבנקאים" פרסמה לאחרונה קריאה לפעיליה לבוא ולהפריע למסיבת סיום בית-הספר התיכון של בתה של רוסק-עמינח, תוך פרסום כתובת המקום ושעת האירוע בפייסבוק.

קבוצת הפעילים בהובלת עו"ד ברק כהן עשתה לה מנהג לקיים הפגנות לא שקטות במיוחד מחוץ לבתיהם ולמשרדיהם של בכירי מערכת הבנקאות הישראלית ונותני שירותים בכירים לבנקים. הקבוצה מוחה על ההתנהלות של הבנקים בישראל כלפי צרכנים, במיוחד במקרים של גביית חובות מחייבים קטנים באמצעות הליכי הוצאה לפועל.

זאת, בניגוד לאנשי עסקים בכירים ובעלי הון החייבים לבנקים לעתים מאות מיליונים או אפילו מיליארדים, הזוכים להתמקח עם הבנק על החזר החוב בתנאים נוחים, מבלי להתמודד עם הוצאה לפועל, החרמת רכוש או פינוי מבית מגורים.

בינתיים, נראה כי הפרשה הזו מועילה לפרסום של "באים לבנקאים", ומספר הלייקים לעמוד הפייסבוק של הקבוצה כבר חצה את ה-9,000, בעוד עמוד הפייסבוק של עו"ד ברק כהן התמלא בקריאות עידוד.