רוסיה 2018: קיצוצים של 544 מיליון דולר בתקציב

ירידת מחירי הנפט ממשיכה להשפיע על המדינה שאמורה לארח את המונדיאל בעוד שלוש שנים: הודיעה כי תבנה לקראת הטורניר פחות מלונות יוקרה ותקטין את מספר מתקני האימונים של הנבחרות

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

הכיווץ בכלכלת רוסיה, בשל ירידת מחירי הנפט, ממשיך לעשות את שלו: המדינה הודיעה כי תמשיך להדק את החגורה בכל הנוגע לתקציב אירוח מונדיאל 2018. דמיטרי מדבדב, ראש הממשלה, חתם על צו המורה לחתוך 544 מיליון דולר מההוצאות המתוכננות.

הקיצוץ מתוכנן בעיקר בגזרת מלונות היוקרה. חששם העיקרי של המארגנים הוא שלאחר סיום גביע העולם, אלו יישארו ריקים מתיירים. כמו כן, הגיעה רוסיה להסכמה עם פיפ"א כי תוריד את כמות מתקני האימונים שתספק ל-32 הנבחרות המשתתפות, מ-48 שתוכננו תחילה ל-36.

תחום בו הרוסים לא מתכוונים לקצץ הוא בניית האצטדיונים. על-פי בדיקה שערך החודש "הגרדיאן", כ-40% ממגרשי גביע העולם החלו להיבנות, כאשר חלק קטן מהפרויקטים אף הושלם לחלוטין.

על-פי ESPNFC, כ-6.25 מיליארד דולר, המהווים למעלה ממחצית מהתקציב הכולל של מונדיאל 2018 - יסופקו באמצעות מימון ממשלתי ישיר. יתר הכספים יגיעו מהרשויות המקומיות, חברות בשליטת המדינה ומשקיעים פרטיים.

יש לציין כי עדיין כי החקירות הנוכחיות המתקיימות בארה"ב ושווייץ סביב השחיתות בפיפ"א עשויות להוביל להצבעה מחודשת בנוגע למדינה שתארח את המונדיאל ב-2018. הנשיא ולדימיר פוטין לא נשמע מודאג יותר מדי מהעניין הזה בסוף השבוע האחרון, כשאמר: "נלחמנו בצורה חוקית וכנה על הזכות לארח אצלנו את הטורניר, וניצחנו. אנחנו לא חושבים שמישהו צריך לפקפק בהחלטה הזאת. היינו מוכנים מכל הבחינות, וזה מה ששכנע את פיפ"א לבחור בנו. אם למישהו יש ראיות שניצחנו בצורה לא הוגנת - שיציג אותן בבקשה".