ערוץ 20 שידר את עצרת הימין - וייקנס בכ-100 אלף שקל

הערוץ שידר את עצרת הימין ב-15 במארס בכיכר רבין ■ מועצת הכבלים: מדובר בשידור חדשות שבוצע בניגוד לתנאי הרישיון וללא אישור ■ ערוץ 20: הרגולטור שמחל לערוץ 10 על חובו מחמיר דווקא עם ערוץ בתחילת דרכו

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הטילה הבוקר (ד') קנס בסכום גבוה של 100,800 אלף שקל על ערוץ 20 (ערוץ המורשת), לאחר שהעביר בשידור ישיר את עצרת הימין שכותרתה "מאוחדים למען ארץ ישראל - עצרת המחנה הלאומי", שהתקיימה ב-15 במארס 2015, יומיים לפני הבחירות האחרונות, בכיכר רבין בתל-אביב.

המועצה, בראשות ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מצאה כי השידור הוא שידור חדשות לכל דבר, שבוצע בניגוד לתנאי הרישיון של הערוץ וללא אישור המועצה.

במהלך השידור עצמו ביקשה גם ועדת הבחירות המרכזית להפסיק את השידור ופנתה בנושא למועצת הכבלים, שהורתה לערוץ 20 לחדול מהשידור החי. בתגובה הערוץ המשיך אז להעביר את השידור בהשהיה מסוימת.

מהמועצה נמסר כי "שידור תוכנית חדשות ללא קבלת אישור המועצה מהווה הפרה יסודית של הוראת הרישיון, לפיהן בעל הרישיון לא יהא רשאי לשדר תוכניות חדשות אלא באישור מראש של המועצה - אישור שלא ניתן לערוץ". זאת, בשל "הרגישות הטמונה בשידורי חדשות".

ד"ר בן-חי-שגב מסרה כי "במסגרת רישיונו יכול ערוץ 20 לשדר חדשות רק באישור המועצה ובהתקיים התנאים הקבועים ברישיון. אמנם הערוץ פנה למועצה לפני כחודשיים בבקשה להפיק חדשות, אך טרם העביר את התייחסותו לדרישות המועצה בכל הנוגע לתוכנית עסקית ועמידה בתנאים הנוספים הקבועים ברישיון".

בן-חי-שגב הוסיפה כי "ככל שהתוכנית תענה לקריטריונים המקצועיים הנדרשים לשידורי חדשות, תובא בקשת הערוץ לדיון בפני המועצה, שתדון בה במכלול ההיבטים".

מערוץ 20 נמסר: "אנו מתפלאים כי לאחר שהרגולציה דאגה למחול שוב ושוב לערוץ 10 על חובותיו, הן הכספיים והן הרגולטוריים - מחמירים דווקא עם ערוץ 20 אשר נמצא בתחילת דרכו. אנו לומדים את מכתב המועצה, ונפעל בהתאם".