נחשף ב"גלובס": פימי רוכשת את נייר חדרה ב-354 מיליון ש'

המכירה לקרן של ישי דוידי נעשית במחיר של 117.88 שקל לכל מניה המשקף פרמיה של 31% למחיר הבסיס של המניה בבורסה בת"א היום

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", השליטה בנייר חדרה (59%) נמכרת לקרן פימי של ישי דוידי תמורת 354 מיליון שקל, או 117.88 שקל לכל מניית נייר חדרה המשקף פרמיה של 31% למחיר הבסיס של המניה בבורסה בת"א היום, והמשקף לחברה שווי של כ-600 מיליון שקל. בתגובה, מניית נייר חדרה קופצת בבורסה בכ-7% למחיר של 97.5 שקל.

השלמת העסקה בין פימי לבין בעלת השליטה הנוכחית בנייר חדרה, כלל תעשיות של לן בלווטניק, כפופה לתנאים מתלים, וביניהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, אישור שר האנרגיה, התשתיות הלאומיות והמים והיעדר שינוי מהותי לרעה במצב החברה, כפי שהוגדר בהסכם. המועד האחרון להתקיימות התנאים המתלים הנו 60 יום עם אופציה להארכה ב-30 ימים נוספים או יותר בתנאים המפורטים בהסכם.

נייר חדרה היא חברה תעשייתית ותיקה, שהוקמה עוד ב-1951 ועוסקת בייצור ובמכירה של ניירות אריזה, קרטון, ניירות כתיבה והדפסה, וכן בפעילות של איסוף ועיבוד פסולת נייר ופלסטיק. החברה פועלת מאתר ייצור בחדרה ומעסיקה בו כ-1,700 עובדים.

יו"ר נייר חדרה יוחנן לוקר: "השקעתה של פימי בנייר חדרה מהווה הבעת אמון בדרכה של החברה ובעובדיה, בפוטנציאל הטמון בה ובתרומתם של המהלכים שבוצעו בה להתאמת מבנה הפעילות לעידן הנוכחי ולהתמקדות בעסקי הליבה".

מייסד ומנכ"ל קרן פימי ישי דוידי: "נייר חדרה היא אחת מאבני היסוד של התעשייה הישראלית. ההשקעה בחברה נובעת מתוך הרצון של קרן פימי לחזק ולהשביח את החברה ולשפר את יכולת התחרות שלה גם אל מול היבוא המתחזק בתחום. פימי רואה ברכישת החברה אתגר משמעותי. אני מאמין כי הידע הרב והמוכח של פימי בהשבחת חברות, בשילוב עם הניסיון המצטבר והידע המצוי בידי עובדי החברה ומנהליה יובילו את החברה לצמיחה ורווחיות שתיצור ערך מוסף לעובדיה, לקוחותיה ובעלי מניותיה".