צו הרחקה לעו"ד ברק כהן ממנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן

ביהמ"ש קבע כי עו"ד כהן, שמוביל את קבוצת "באים לבנקאים", מהווה הטרדה מאיימת על קינן, ואסור לו להטרידו אפילו בפייסבוק ■ בשבוע שעבר נאסר על כהן להתקרב למנכ"לית בנק לאומי

עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה
עו"ד ברק כהן / צלם: דור מלכה

לאחר שאסר עליו להתקרב למנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח - בית המשפט השלום בתל-אביב הטיל היום (ה') על עו"ד ברק כהן צו הרחקה למשך כחצי שנה גם ממנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן. הסיבה: "הטרדה מאיימת" על קינן ועל משפחתו במסגרת קמפיין "באים לבנקאים" שמוביל כהן.

בית המשפט אסר על עו"ד כהן להטריד את קינן ואת בני משפחתו בכל דרך ובכל מקום, בין במישרין ובין בעקיפין, באמצעות בעצמו או באמצעות אחרים. נקבע כי צו ההרחקה מתייחס לכל דרך של פרסום במדיה הכתובה, ברשת האינטרנט או ברשת חברתית, כמו פייסבוק, שם ישנה פעילות ענפה של עו"ד כהן ו"באים לבנקאים".

בנוסף נאסר על עו"ד כהן ליצור קשר כלשהו עם קינן או עם בני משפחתו, נאסר עליו לבלוש אחריהם או לפגוע בפרטיותם, נאסר עליו להתקרב יותר מ-200 מטר לקינן ולמשפחתו וכן להגיע לחתונת בנו של קינן - ברדיוס של 500 מטר.

עו"ד כהן חויב בהוצאות משפט ושכר-טרחת עורכי דין בסך 4,500 שקל.

קבוצת הפעילים "באים לבנקאים", בהובלת עו"ד כהן, עשתה לה מנהג לקיים הפגנות לא שקטות במיוחד מחוץ לבתיהם ולמשרדיהם של בכירי מערכת הבנקאות הישראלית ונותני שירותים בכירים לבנקים.

הקבוצה מוחה על ההתנהלות של הבנקים בישראל כלפי צרכנים, במיוחד במקרים של גביית חובות מחייבים קטנים באמצעות הליכי הוצאה לפועל. זאת, לדבריהם, בניגוד לאנשי עסקים בכירים ובעלי הון החייבים לבנקים לעתים מאות מיליונים או אפילו מיליארדים - הזוכים להתמקח עם הבנק על החזר החוב בתנאים נוחים, מבלי להתמודד עם הוצאה לפועל, החרמת רכוש או פינוי מבית המגורים.

ציון קינן מסר כי יתרום את הוצאות המשפט שיקבל לעמותת "כפתור אדום" שנלחמת בבריונות ושיימינג ברשת האינטרנט.