הליגה הספרדית תובעת 65 מיליון אירו מפיפ"א

זאת בשל הזזת המונדיאל בקטאר 2022 לחודשי החורף, שצפויה לגרום לה אובדן הכנסות ■ נשיא המינהלת הספרדית קורא ליתר הליגות הבכירות ביבשת להצטרף אליו במאבק המשפטי

ספ בלאטר נשיא פיפ"א עם השייח' הקטארי מוחמד אל-תאני / צלם: רויטרס
ספ בלאטר נשיא פיפ"א עם השייח' הקטארי מוחמד אל-תאני / צלם: רויטרס

הליגה הספרדית מפשילה שרוולים: הגישה תביעה בסך 65 מיליון אירו נגד פיפ"א, בגין החלטתו של ארגון הכדורגל העולמי לקיים את מונדיאל 2022 בין ה-20 לנובמבר באותה שנה ועד ה-18 בדצמבר - זאת בשל החום הכבד ששורר במהלך חודשי הקיץ, במהלכם מתקיים גביע העולם באופן מסורתי - אצל קטאר שמיועדת לארח את הטורניר.

התביעה הוגשה ל-CAS, בית הדין הגבוה לערעורי ספורט היושב בלוזאן, שווייץ, ומהווה את הערכאה הבכירה ביותר בספורט העולמי. חבייאר טבאס, נשיא מינהלת הליגה הספרדית, שלח ל-CAS, לדבריו המצוטטים ביומון "אס", שלוש חוות דעת שונות המצביעות כי התאריכים הללו יחייבו להזיז את משחקי הליגה המיועדים לנובמבר-דצמבר, במה שיגרום לפגיעה משוערת של 65 מיליון אירו בהכנסות.

טבאס הצר על העובדה כי יתר הליגות הגדולות לא הצטרפו לפנייה ל-CAS. "הן תומכות בנו, אבל רק מבחינה מורלית; אף אחד לא צריך לחשוש לנקוט בהליכים משפטיים על מנת לקבל את זכויותיו הלגיטימיות", אמר.

רק שבינתיים, השאלה העיקרית שממשיכה לרחף היא לא מי יפוצה, ואיך, בעקבות הזזת המונדיאל בקטאר לחודשי החורף. אלא האם הוא בכלל ייערך במדינה מהמפרץ הפרסי, בשל גילויי השחיתות שממשיכים להיערם אודות פיפ"א.