עובדי הרכבת יפתחו בעיצומים ממחר; "אין לנו ברירה"

השיבושים - בעקבות סירוב הממונה על השכר באוצר לאשר הסכמות אליהן הגיעו ההנהלה והעובדים ■ ועד העובדים: "העובדים קורסים, והממונה על השכר לא מוכן לשמוע אותנו"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

ועד עובדי רכבת ישראל מתכנן לפתוח, החל ממחר, בעיצומים ושיבושי עבודה בכל הסקטורים ברכבת, לרבות בחטיבת הנוסעים. השיבושים יחלו בשעה 10:00 בבוקר.

מהוועד נמסר כי פרטים מדויקים על היקף השיבושים יימסרו בהמשך היום.

עוד אומרים בוועד כי ההחלטה על שיבושי העבודה התקבלה בעקבות סירוב הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם, לאשר הסכמות אליהן הגיעו ועד עובדי הרכבת והנהלת החברה בסוגיית לוח הזמנים שהפעילה הרכבת כבר לפני שנה.

ועד העובדים התריע הבוקר בפני הממונה ומנכ"ל החברה על הכוונה לנקוט בשיבושי עבודה. בין היתר ציינו כי "מתוך כוונה להיטיב עם נוסעי הרכבת ולתרום לצמיחת רכבת ישראל, הסכמנו להפעיל תחילה את לוח הזמנים החדש ובמקביל לנהל על כך משא ומתן. ואכן, במשך שנה ניהלנו משא ומתן עם הנהלת הרכבת על סוגיה זו. לצערנו, למרות שהגענו להבנות עם הנהלת הרכבת, עולה כי אינך מאשר הסכמות אלה ומעכב את חתימת ההסכם. נקיטת הסחבת הן על ידי הנהלת החברה והן על ידך הביאה את עובדי הרכבת למצב של אין ברירה. לפיכך, החל ממחר בשעה 10 בבוקר יחלו שיבושים בכל הסקטורים ברכבת".

ועד העובדים הוסיף כי "במהלך שנה שלמה ניהלו איתנו משא ומתן בלי סמכות כאשר את העבודה התחלנו לבצע בפועל - ללא תנאים. מחד, להנהלה לא אצה הדרך לקדם את ההסכמות ומאידך, הממונה על השכר מפגין אטימות ולא לוקח חלק בהידברות עם העובדים. לא נוכל להסכים למצב שבו העובדים קורסים מעומס העבודה, והממונה על השכר וההנהלה עומדים מנגד".

מהנהלת הרכבת נמסר כי "הנהלת רכבת ישראל מצרה הכרזת המשך העיצומים בחברה. בזמן בו מאות ואלפי עובדים מפוטרים ממקומות תעסוקה, בעת שמשפחות רבות נשארות ללא פרנסה לצד ביטחון תעסוקתי כמעט מוחלט ושכר מכובד של עובדי רכבת ישראל - החליט ועד העובדים על החרפת העיצומים".

"בעוד כשעה וחצי תוכננה פגישה להמשך המשא ומתן בין נציגות הנהלת הרכבת לנציגי הוועד. מהודעת הוועד אנו למדים כי הם כבר הכתירו את תוצאותיה ככשלון. כלומר הם מגיעים לפגישה בחוסר תום לב ומתוך רצון לפוצצה. למרות זאת הנהלת הרכבת לא מבטלת את הפגישה ותעשה כל מאמץ להגיע להבנות".