האם רונאל פישר ישוחרר ממעצר? "לשים דברים בפרופורציה"

ביהמ"ש העליון דן בערעור שהגיש פישר על החלטת המחוזי להאריך את מעצרו עד תום ההליכים ■ הסנגורית: "היו פרשות חמורות בהרבה" ■ התובעת: "פישר מסוכן לציבור"

רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי
רונאל פישר / צילום: ליאור מזרחי

האם בית המשפט העליון ישחרר את עו"ד רונאל פישר מהמעצר? היום (ד') התקיים בפני שופט העליון, יצחק עמית, הדיון בערעור שהגיש פישר על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

פישר, המואשם באישומים מרובים של קבלת שוחד בתמורה למסירת מידע מתוך חקירות משטרה מתנהלות, טוען כי אין חשש שיחזור על המעשים במהלך משפטו. זאת, בין היתר, בטענה כי מקור המידע שלו בתוך המשטרה לכאורה, רב-פקד בדימוס ערן מלכה שהפך לעד המדינה נגדו, עצור אף הוא עד תום ההליכים.

פישר, שתואר בערעור כ"שבר כלי, שירד קרוב ל-20 קילו במעצר", מבקש לשחררו למעצר-בית ומציע לשהות בבית חמותו תחת פיקוח.

באת-כוחו של פישר, עו"ד קרן שפירא, ניסתה לבסס בדיון היום את טיעונה כי הוא אינו מסוכן לציבור. "פישר אינו עורך דין כבר 7 חודשים. הוא החזיר את רישיונו, ובניגוד לתדמית שישנה בתקשורת כאילו הוא מעורב בהרבה פרשות, מדובר במעשים של שנה וחצי שכולם מתרכזים באותו קצין משטרה (ערן מלכה. ח"מ)", אמרה הסנגורית.

לדבריה, יש לשים את הדברים עכשיו בפרופורציה נכונה. "הוגש כתב אישום - ידענו חמורים מאלה - בהיקף של חצי מיליון שקל. אני לא מזלזלת בכך, אבל היו פרשות חמורות בהרבה. באף מקרה המדינה לא העלתה על דעתה לבקש מעצר עד תום ההליכים, במיוחד כשמדובר במי שאינו עובד ציבור".

התובעת, עו"ד סיון רוסו, טענה מנגד כי פישר מסוכן לציבור, ולכן עליו להישאר במעצר. "יש נגד פישר 12 אישומים, 11 מתוכם מגוללים תחכום, תעוזה, היעדר עקבות והתנהלות בלתי צפויה", אמרה התובעת.

לדבריה, אי-אפשר לתת בפישר אמון שאכן יקיים את תנאי חלופת המעצר. "יש כאן חשש שהוא עדיין מחזיק אצלו מידעים שהוא אולי עדיין יכול לעשות בהם שימוש. כשאנו מדברים על עבירות כה מתוחכמות, לא נצפה מעבריינים שכמותו לפעול באותו מתווה. אנשים שמואשמים בכזה אורך זמן, רמת התחכום שלהם לא תביא אותם לפעול באותה שיטה", טענה התובעת.

במהלך הדיון בהארכת המעצר התפתח ויכוח באשר לגובה הכספים שחילטה המדינה לפישר. לטענת פישר וסנגוריו, הוא מואשם בביצוע עבירות שוחד בהיקף של כחצי מיליון שקל כאמור, אך המדינה חילטה רכוש וכספים ששייכים לו בסכומים גבוהים פי כמה וכמה.

ההחלטה בערעור צפויה להתקבל היום או מחר.