תביעה ראשונה נגד בעלי ובכירי מגה בגין קריסת הרשת

רשת "שוק העיר" תובעת 10 מיליון שקל, בטענה כי מגה הטעתה אותה כשהצהירה כי היא בעלת איתנות פיננסית לקיום ההתחייבויות כלפיה ■ התביעה הוגשה גם נגד דודי ויסמן, מבעלי השליטה; ונגד מנכ"ל מגה לשעבר, מוטי קרן

על רקע הקריסה הכלכלית של רשת מגה, מגיעות התביעות נגדה ונגד מנהליה.

חברת גוטסמן ובניו החזקות, בעלת רשת המזון "שוק העיר", הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד רשת מגה; נגד דודי ויסמן, אחד מבעלי השליטה בחברה; נגד מנכ"ל מגה לשעבר, מוטי קרן; וכן נגד 4 דירקטורים. זאת בטענה להצגת מצגים כוזבים ומטעים בהסכמים שחתמה איתם מגה לפני חודשים אחדים.

לפי הנטען, בנובמבר 2014 חתמו "שוק העיר" ומגה על מזכר עקרונות, שבמסגרתו השכירה מגה ל"שוק העיר" 8 סניפי סופרמרקט וכן מכרה לה את הציוד הקבוע הקיים בכל אחד מ-8 הסניפים, והכול למטרה של הפעלת הסניפים על-ידי "שוק העיר" כרשת מרכולים חדשה.

בנוסף, נטען, העניקה מגה ל"שוק העיר" את הזכות לרכוש את המוצרים למרכולים באמצעות מגה.

בתמורה לאלה, התובעת טוענת כי היא שילמה למגה יותר מ-27 מיליון שקל והשקיעה סכומים גדולים נוספים בהקמת הרשת וביסוסה.

לפי הנטען בתביעה שהגישה היום "שוק העיר", באמצעות עו"ד שאול ברגרזון, במסגרת ההסכם שנערך ונחתם בחודש נובמבר 2014, הצהירה מגה, באמצעות מנהליה, כי היא בעלת איתנות פיננסית לקיום כל התחייבויותיה שניתנו במסגרת ההסכמים שנחתמו עם "שוק העיר".

עוד טוענת התובעת, בין היתר, כי בשבועות האחרונים התברר כי ההצהרה שניתנה ונחתמה בהסכם ניתנה מן הפה ולחוץ, ואין מאחוריה דבר וחצי דבר, וכי הנתבעים הפר בהפרות יסודיות רבות את ההסכמים שחתמה עם שוק העיר וגרמו ועדיין גורמים ל"שוק העיר" נזקים כלכליים אדירים.

לפי התביעה, ב-29 ביוני, עת הגישה מגה בקשה דחופה להורות על כינוס אסיפות נושים לצורך אישור הסדר ותוכנית הבראה, נחשפו חלק מנתוניה הכספיים, ואזי התברר כי בשנים האחרונות היא הפסידה, באופן עקבי ורציף, סכומים כספיים משמעותיים, כאשר רק בשנת 2014 הפסידה הנתבעת סך של 435 מיליון שקל.

"כפועל יוצא ממצבה של מגה ומהפרת ההסכם על-ידה, נגרמו ל'שוק העיר' נזקים כבדים. החברה נאלצה בלית-ברירה להתחייב ישירות כלפי הספקים ולתת ערבויות בנקאיות הכרוכות בעלויות כספיות ניכרות. בנוסף, החברה נאלצה להסכים לתנאי תשלום וסחר נחותים ביחס לאלה שהיו לפני כן", נטען.