גם ערוץ 10 ישפוט השנה בתחרות הפורמטים "פורמג'ינשיין"

תחרות הפורמטים "פורמג'יניישן" של ארמוזה פורמטס תתקיים זו השנה החמישית במסגרת ועידת MAD של "גלובס"

ועידת MAD 2015 לוגו
ועידת MAD 2015 לוגו

תחרות הפורמטים "פורמג'יניישן" של ארמוזה פורמטס תתקיים זו השנה החמישית במסגרת ועידת MAD לשיווק, פרסום, דיגיטל ומדיה של "גלובס" בשיתוף Orange, שתתקיים ביום רביעי הבא, 15 ביולי.

התחרות תתקיים השנה בהשתתפות ערוץ 10, שייקח חלק הן בהליך השיפוט והן בקבלת זכות ראשונים להפקת ושידור תכנים עבור הערוץ, מתוך הפורמטים שיוצגו בתחרות.

עם כניסת קבוצת RGE להשקעה בערוץ 10 ומעבר הערוץ לרישיון שידור קבוע, מחדש הערוץ את תנופת ההפקות בתחומי הדרמה, הדוקו והבידור.

זיווית דוידוביץ', סמנכ"לית התוכן של ערוץ 10, תשב בצוות השופטים של התחרות ותיקח חלק בבחירת הפורמטים הזוכים.

מתוך יותר מ-100 ההצעות שהוגשו, העפילו 5 מתמודדים לשלב הסופי של התחרות. כל אחד מהם יקבל מספר דקות להציג את עקרונות הפורמט בפני פאנל השופטים מהתעשייה המקומית והבינלאומית.

המקום הראשון יזכה בחוזה פיתוח והפצה בארמוזה פורמטס וב-30 אלף דולר להפקת פיילוט. המקום השני יעניק לזוכה מלגה לסמינר הטלוויזיה הבינלאומי היוקרתיEntertainment Master Class; ואילו פרס חביב הקהל יעניק לזוכה בו כניסה לשוק הטלוויזיה הגדול בעולם לפורמטים טלוויזיוניים, MIPCOM, באוקטובר 2015.

קרש קפיצה

תחרות פורמג'יניישן היוקרתית הוכיחה את כוחה באיתור פורמטים בעלי פוטנציאל הצלחה בינלאומי. התחרות מהווה קרש קפיצה עבור יוצרים מעולמות תוכן שונים, ומאפשרת להם להוציא לפועל רעיונות חדשניים לפורמטים מקוריים.

מבין הפורמטים הבולטים שהשתתפו בתחרות בעבר, אפשר למצוא את "That's my house" - דוקו-שעשועון של ליאור לדרמן, שהפיקה חברת ארצה הפקות, ושנמכר למספר מדינות ושודר ברוסיה; וכן את "Catch" של היוצרים עודד קרמר, דני קרפל ואיתי הרמן, שנמכר עד כה ל-6 מדינות - קנדה, ספרד, צרפת, פורטוגל, איטליה וטורקיה. הפורמט זכה לבולטות בשוק העולמי, לאחר שנבחר על-ידי ארגון WIT, שסוקר את שוק הפורמטים הבינלאומי.

פורמט נוסף הם "Born to win", של מיכל ינאי ומטין בילמן - פורמט שהשתתף בתחרות לפני שנתיים, הושק בפסטיבל MIP, ובימים אלה מופק פיילוט לתוכנית בספרד; ועוד פורמטים רבים שזוכים להצלחה ולהכרה בינלאומית רחבה.

ועידת MAD 2015 של "גלובס" בשיתוף Orange - המובילה בישראל בתחומי השיווק, הפרסום, המדיה והאינטרנט - תתקיים ביום רביעי, 15 ביולי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, ותארח אנשי מפתח מהתעשייה העולמית והישראלית.