עובדי עדן טבע מרקט: במגה קיבלו שכר - ומה איתנו?

בכנסת שכחו את עדן טבע מרקט? ועדת העבודה והרווחה דנה היום בפיטורים במגה, אך חברי הוועדה כלל לא הזכירו את 660 עובדי רשת המזון האורגני שנכנסה להקפאת הליכים

מדפים רקים בסניף עדן טבע מרקט / צילום: אילנית חיות
מדפים רקים בסניף עדן טבע מרקט / צילום: אילנית חיות

באיחור רב ולאחר שהסדר החוב של מגה הגיע לשלבים סופיים של אישור, התכנסה היום (ב') ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לדיון במצבה של רשת השיווק השנייה בגודלה בישראל וקראה לבנקים לתמוך בהסדר החוב.

ח"כ שלי יחימוביץ ממפלגת העבודה אמרה,כי "פיטורים של 6,000 איש זה סוג של פיגוע. זוהי הזדמנות גם לאזרחי ישראל לעשות מעשה ולערוך קניות במגה כאקט של סולידריות עם עובדים אחרים".

באופן מוזר, איש מחברי הכנסת לא התייחס ל-1,000 עובדי רשת מגה, הצפויים לקבל בימים הקרובים מכתבי פיטורים, לאחר סגירת 32 מהסניפים המפסידים של הרשת. חברי הוועדה גם לא הזכירו כלל את 660 עובדי רשת המזון האורגני עדן טבע מרקט, שנכנסה להקפאת הליכים.

לדברי יושב-ראש ועד עובדי עדן טבע מרקט, איתם איינבינדר, העובדים החליטו לא להשבית את הרשת ולהמשיך להפעיל את הסניפים, בתקווה שיימצא רוכש לרשת, והיא תחזור לפעול.

לפי שעה, כל הסחורה הטרייה ברשת עדן טבע מרקט אזלה מהמדפים, וכך מקררי החלב והביצים ריקים לחלוטין, והסניפים סובלים מירידה חדה במכירות.

ועד העובדים גם בלם יוזמה של חלק מהעובדים להשבית את הרשת. לדברי איינבינדר, "המטרה שלנו היא להשאיר את עדן טבע מרקט חיה ונושמת. השביתה תפעל רק נגדנו. אנחנו לא יכולים למכור את מה שאין. אנחנו יכולים למכור רק מה שיש. אין סחורה טרייה, אבל יש עדיין סחורה יבשה שאנשים יכולים לקנות".

לוועד העובדים יש טענות קשות נגד הנהלת הרשת, שלדבריהם "אינה משתפת פעולה עם העובדים", ולרשת מגה שאינה מזרימה כספים לרשת. לדבריהם, "אם מגה לא מזרימה כספים, סימן שהיא לא מעוניינת להחזיק את עדן טבע מרקט.

"אם הם רציניים - שיזרימו כסף. מחר אנחנו אמורים לקבל את משכורת יוני, ויש סימן שאלה גדול לגבי המשכורות של חודש יולי. עובדי רשת מגה קיבלו את שכרם, הם מקבלים את הכסף, ואותנו שלחו להקפאת הליכים".