הלחץ הציבורי עבד: חודשה חקירת העשירה שדרסה את גל בק

בדיון בכנסת, שבו נכחו גם בני משפחתו של הנער שנדרס למוות לפני עשור, התייחסה שרת המשפטים שקד לחקירה המחודשת: "בסוף התהליך תתקבל החלטה"

תאונת דרכים, הנהגת הדורסת / צילום: מתוך הוידאו ערוץ 1
תאונת דרכים, הנהגת הדורסת / צילום: מתוך הוידאו ערוץ 1

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה אמש (ד') לפרשת דריסת הנער גל בק, שנהרג בתאונת דרכים בתל-אביב לפני 10 שנים, והפרשה בעניינו התעוררה מחדש בעקבות תחקיר בערוץ 1 בשבוע שעבר.

במהלך השבוע האחרון גבתה המשטרה עדויות מהמעורבים בפרשה, ואמש טענה שקד בדיון שהתקיים במליאת הכנסת, ושבו נכחו גם בני משפחתו של בק, כי לפי העדויות יוחלט אם להגיש כתב אישום נגד הנהגת הדורסת. כבר בשבוע שעבר דווח בוואלה!NEWS כי נפתחה מחדש החקירה במשטרה בהוראת הפרקליטות.

"פרקליטות מחוז תל-אביב גבתה וגובה עדויות חדשות", אמרה שקד. "בסוף התהליך, ולאחר גיבוש האמצעים, תתגבש עמדה שתועבר למחלקת עררים בפרקליטות או המשנה לפרקליטות המדינה, והם יקבלו החלטה אם יש מקום או ניתן להגיש כתב אישום".

מהפרקליטות נמסר: "בעקבות הגשת הערר על-ידי המשפחה, הפרקליטות בודקת את הטענות בערר. לשם כך נגבו עדויות חדשות מכמה אנשים. מטבע הדברים לא נוכל לפרט על תוכן העדויות, אולם השלמת החקירה נמצאת בעיצומה, ובסיומה תתגבש החלטה בערר. מובן מאליו כי עצם בדיקת הערר וביצוע פעולות חקירה נוספות, אין בהם כדי ללמד על תוצאות הערר".

בשבוע שעבר זומן דורון בן-משה, נהג המונית שהיה עד לתאונה, לתת עדות בתחנת המשטרה בעיר. עם יציאתו מהתחנה אמר לוואלה!NEWS: "שיראו סוף-סוף שיש צדק בבתי המשפט, כי לדעתי ההתנהלות האחרונה של בית המשפט לא מציגה את זה. אני רוצה להגיד להורים שיהיו חזקים".

הוא הוסיף על תחושותיו הקשות מאז שהתפוצצה הפרשה: "אני עובר 3 שבועות מאוד קשים. סערת רגשות מאוד גדולה עוטפת אותי. אני לא איש תקשורת, ופתאום אני בעין הסערה. הרעש שיצא מהרשתות החברתיות הוא ענק".

ביום שני האחרון דווח בוואלה!NEWS כי ארבעת הצעירים שהיו ברכב מאחורי גל בק וחברו יוני גלסנר זומנו לתת עדות בתחנת סלמה של במשטרת ישראל. "אני מרוצה שסוף-סוף אחרי 10 שנים משטרת ישראל מבקשת מאיתנו להגיע ולתת עדות במשטרה", אמר אחד הצעירים. "בתור מי שעמדו ברמזור מאחורי גל בק, ראינו את שהתרחש באירוע, והתמונות האלה נחרטו בזיכרוננו. גל לא עבר באדום. כולנו תקווה שהפרשה הזאת לא תסתיים בקול ענווה חלושה".

הם סיפרו כי כבר באותו ערב הם פנו אל המשטרה והשאירו את פרטיהם, אך לא קיבלו פנייה לבוא ולהעיד.

בשבת האחרונה התקיימה עצרת מחאה שקטה של מאות תומכים, בהם בני משפחה וחברים למאבק לפתיחת התיק, במקום התאונה, צומת הרחובות קק"ל וחיים לבנון בצפון תל-אביב. הנוכחים דרשו חקירה נוספת בנושא ואת העמדתה לדין של הנהגת הפוגעת.