בעקבות הליגה הספרדית: ONE יעלה אפיק HD ב-yes

רכישת הזכויות היוקרתיות תוביל את הערוץ של נוני מוזס, שכבר משדר באיכות HD בהוט, להגיע איתה גם לפלטפורמה השנייה ■ yes כבר ביקשה ממועצת הכבלים והלוויין להעלות את הערוץ ■ מהלך נוסף בדרך לסחרור שוק שידורי הספורט בישראל?

חובבי הספורט המנויים על חברת הלוויין yes יוכלו בקרוב ליהנות מהעלאתו לאוויר של ערוץ ספורט חדש באיכות HD.

ל"גלובס" נודע כי yes כבר הגישה בקשה למועצת הכבלים והלוויין לפתיחת ערוץ HD של ONE. מדובר בערוץ מראה לערוץ ONE הקיים באיכות רגילה, וישודרו בו אותם תכנים בדיוק, רק בהפרדה גבוהה. הערוץ צפוי להיות חינמי.

המהלך היה צפוי, לאור העובדה שעד היום פעל ערוץ HD של ONE רק בפלטפורמה של הוט, ולאור הסיכום של ONE על רכישת זכויות הליגה הספרדית, שהופכת את הערוץ כעת לאטרקטיבי מאוד עבור חובבי הספורט.

ביחד עם ערוץ ה-HD של ONE, מציעות הפלטפורמות 5 אפיקי HD של ערוצי הספורט המקומיים - שניים של ערוץ הספורט, שניים של חברת צ'רלטון ואחד של ONE.

כזכור, ערוץ ONE רכש לאחרונה לשידור את הזכויות של משחקי הליגה הספרדית, שהיו נחשבים למשדרי הדגל של ערוץ הספורט מבית RGE של לן בלווטניק, אביב גלעדי ואודי רקנאטי. למהלך צפויה להיות השפעה מסחררת על שוק שידורי הספורט, כאשר מבחינה מעשית אפשר לשייך את יישור הקו של חברת yes בהעלאת הערוץ החדש של ONE - הנשלט על-ידי נוני מוזס - כצעד ראשון בכיוון.

יש לציין כי משמעות המהלך היא שבעונה הקרובה (2015/16) יוכלו חובבי הכדורגל בארץ לקבל לראשונה שידורי HD של ליגה הספרדית ללא תוספת תשלום בגין ערוצי פרימיום: בשנים האחרונות שודרו המשחקים באפיקי הבסיס של ערוץ הספורט, אך אפיקי ה-HD שלהם, בהם שודרו המשחקים במקביל, הם בתשלום.