נתניהו מגיב למתקפה על בג"ץ: "ישראל דמוקרטיה שומרת חוק"

מבקר המדינה יוסף שפירא: "מוקיע את ההתקפה של ח"כ מוטי יוגב על ביהמ"ש העליון" ■ נשיא העליון בדימוס אהרן ברק: "יוגב מנסה להרוס את הפרדת הרשויות; זה אותו קו שמוביל לרצח ראש הממשלה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

לאחר שח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי קרא הבוקר (ד') "להרים כף D-9 על בית המשפט העליון", וזאת בתגובה להחלטת בג"ץ להרוס את המבנים במתחם "דריינוף" בבית-אל, הגיב היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לדברים ודחה את האמירות כנגד בית המשפט העליון. לדברי נתניהו, "ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק שמכבדת את החלטת בית המשפט. כך היה וכך יהיה".

גם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הוקיע את ההתקפה של ח"כ יוגב על בית המשפט העליון, ומסר כי הוא "מגנה בחריפות את הניסיון חסר האחריות להוריד את הרשות השופטת אל תוך המחלוקת הפוליטית".

עוד נמסר מטעמו של שפירא כי "לדעת המבקר, נבחרי ציבור מצווים במיוחד לשמור על כבודם, מעמדם ופסיקותיהם של בתי המשפט. מבקר המדינה מתריע שפגיעה ברשות השופטת מכרסמת ביסודות המדינה החברה ומוסדותיה ופוגעת באושיות החוק".

בתוך כך, נשיא העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרן ברק, תקף היום, בראיון לירון וילנסקי בגלי צה"ל, את ח"כ יוגב בעקבות דבריו על פסיקת בג"ץ. לדברי ברק, "יוגב מנסה להרוס את כל מה שנבנה פה מקום המדינה - את הפרדת הרשויות. אלה לא אותם אנשים וקבוצות, אבל זה אותו קו שמוביל לרצח ראש הממשלה" .