נעילה חיובית בבורסה; סלקום זינקה 5.3%, פרטנר 4.9%

אחרי הירידות בסוף השבוע - המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות ■ בזן דיווחה על זינוק ברווחים ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א (ב') ננעל במגמה חיובית לאור העליות בחו"ל. מניות הסלולר והקמעונאות בלטו לחיוב ותמכו במדד ת"א 100 שהוסיף כ-0.9% לערכו. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

אתמול פרסמה הנהלת הבורסה מתווה לשינוי מהותי בהרכבי המדדים המובילים בישראל, מתווה שעשוי להיכנס לתוקף בעוד שנה. מדדי המניות יורחבו וחישוב ערכיהם ישתנה. המטרה היא להיטיב עם מניות קטנות ובינוניות ולעודד הנפקות של חברות כאלה בבורסה. (אנליסטים מנתחים את השלכות המהלך על המניות בשוק)

כאמור, ההתמקדות העיקרית בימים אלה היא הנעשה בשוקי חו"ל, בייחוד אחרי פרסום דוח התעסוקה ביום שישי שעשוי לקרב את השווקים לקראת העלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש הבא. כבר הערב ידברו שני בכירים בפדרל ריזרב - חבר הפד לוקהארט וסגן היו"רית סטנלי פישר - והם עשויים לספק רמזים בכיוון. שניהם, יש לציין, חברים בוועדת השוק הפתוח המקבלת את ההחלטות המוניטריות.

"הירידה הצפויה במספר מוצרי צריכה (חשמל, תחבורה ציבורית) לצד התחרות הגוברת בענף הקמעונאות (שופרסל נגד יוניליוור, המותג הפרטי של רמי לוי) מעידים על כך שהאינפלציה הנמוכה היא תוצאה של שינוי מבני במשק ולא חלק ממחזור כלכלי רגיל. לכן, אני מניח שגם אם התשואות בארה"ב יעלו ככל שנתקרב למועד העלאת הריבית בארה"ב, ההשפעה על התשואות בשוק המקומי תהיה מינורית למדי", אומר עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון. "לאור רמות השיא שבהן נמצאים מדדי המניות המקומיים, המשקיעים ימתינו לקבל קריאת כיוון מצד הדוחות הכספיים שהחלו להתפרסם אשר מהם ניתן יהיה ללמוד על הריווחיות של החברות. עם זאת, לאור ההתמתנות בקצב צמיחת המשק והתחזקותו של השקל אני סבור שראוי למתן את הציפיות בהקשר הזה".

 

דוחות טובים לבזן

מבין המניות שבלטו היום בשוק, אופקו המשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול ב-9% על רקע דוחות כספיים מאכזבים שפרסמה בסופ"ש, ואילו אפריקה ישראל המשיכה לרכז עניין על רקע זינוק של 7% אתמול בעקבות דוח טוב של אפריקה מגורים .

בזן  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי המנוטרל ברבעון השני של שנת 2015 הסתכם לכ- 77 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת פלוריסטם דיווחה הבוקר על התקדמות בתוכנית הקלינית תחת מסלול האישור הרגולטורי המהיר באירופה. החברה קיבלה הנחיות בקשר לפרוטוקול המתוכנן לתחילת ניסוי שלב II בתאי PLX לטיפול ב-CLI. בנוסף, החברה קיימה דיונים עם בכירים ב-EMA (הרשות הרגולטורית האירופית) אודות האפשרות להוסיף התוויות נוספות למסלול האישור המהיר, ובהן: שבץ מוחי איסכמי, הידלדלות שרירים, שברים בעצם הירך, ותת קטגוריות נוספות הקשורות ב-CLI.

גזית גלוב ממשיכה להיות במוקד, כאשר בסוף השבוע החל תהליך מכירת פעילות הנדל"ן המניב של קבוצת גזית גלוב בישראל, עם הצעות רכישה שהגישו כמה גופים מקומיים וזרים. (לסיפור המלא)