תזכורת: גל הירש מנהל תביעה נגד טבע בהיקף 19 מיליון שקל

הירש תבע ב-2013 את טבע על כך שלא שילמה דמי תיווך בעסקת הרכישה של Cephalon (ספלון) ב-2011

מינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה מעורר לא מעט רעש. מלבד הביקורת על המינוי בקרב צמרת הפיקוד של המשטרה והורים שכולים של חללי מלחמת לבנון השנייה, ישנה סוגיה נוספת - הירש מנהל מזה כשנתיים תביעה נגד חברת טבע.

הירש תבע ב-2013 את טבע על כך שלא שילמה דמי תיווך בעסקת הרכישה של Cephalon (ספלון) ב-2011. הוא טען כי הוא זה שחיבר לטבע, אותה ניהל באותו זמן האלוף במיל' שלמה ינאי, חברת ביו-טכנולוגיה אוסטרלית בשם Mesoblast (מזובלסט).

ספלון היא בעלת מניות בחברה האוסטרלית - שנסחרה אז לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר - והירש טוען, תוך שהוא מציג נתונים וציטוטים של מנכ"ל החברה האוסטרלית התומכים בכך, כי ההחזקה במזובלסט הייתה אחת הסיבות העיקריות שבגינן רכשה טבע את ספלון האמריקאית. היקף העסקה שנערכה ב-2011 הסתכם ב-6.8 מיליארד דולר.

לאחר השלמת העסקה, פנה הירש - באמצעות חברת Defensive Shield (דיפנסיב שילד) - למזובלסט ולטבע על מנת לקבל את דמי תיווך, אולם שני הצדדים דחו אותו, בטענה כי לא נכרת שום הסכם ישיר בין טבע לבין מזובלסט.

דיפנסיב שילד, באמצעות עורכי הדין יעקב אנוך ואהוד יאראק ממשרד מ. פירון ושות', הגישה אז תביעה לבית המשפט, בדרישה ששתי החברות ישלמו לה דמי תיווך בהיקף של 18.9 מיליון שקל.

(לכתבה המלאה)