מנהל תיקים במגדל הורשע בשוחד ונשלח ל-44 חודשי מאסר

גיא ממן, לשעבר מנהל תיקי מניות בחשבונות קרנות הפנסיה של מגדל, הורשע בקבלת שוחד מחברו יובל פלג ובתרמית בני"ע ■ הודאתו ניתנה במסגרת הסדר טיעון, לפיו ירצה 44 חודשי מאסר וישלם קנס בשיעור שיקבע ביהמ"ש

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

גיא ממן, מנהל תיקי המניות בחשבונות קרנות הפנסיה של מגדל, הורשע על-פי הודאתו בקבלת שוחד מחברו יובל פלג, בתרמית בניירות ערך, בעבירות מרובות של מירמה והפרת אמונים, בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ובעבירות הלבנת הון.

הודאתו של ממן ניתנה במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), לפיו יודה, יורשע וירצה 44 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי, וישלם קנס בסכום שהותר לשיקול-דעת בית המשפט.

"לוקח אחריות"

במהלך דיון הטיעונים לעונש בעניינו הביע ממן חרטה ואמר: "המצב מאוד קשה. אני מאוד מתחרט על מה שעשיתי. אני יודע טוב מאוד את חומרת המעשים שעשיתי. אני מבין אותם עכשיו. נכון שבכל התקופה הזאת זה פחות עבר בראש מה אני עושה, אבל היום אני מבין את חומרת המעשים. נכון שבחקירה הראשונה שמרתי על זכות השתיקה, אך זה היה מנקודה של הלם ראשוני, לא ידעתי מה לעשות ואיך להתנהג, אך מרגע שהוגש כתב אישום - אני לוקח אחריות. יש המון דברים שלא היו בשליטתי, מעשים של נאשם 2 (פלג, א"ל). מהות המעשה הייתה בשליטתי, אך על הרבה דברים אחרים לא שלטתי, כמו הכמות וההיקף".

עוד הוסיף ממן: "אני יכול להגיד שחוץ מהעונש שאני אמור לקבל עכשיו, קיבלתי את העונש הכי חמור שיכול להיות מבחינתי. הייתי במקום שהיה לי תפקיד, מעמד ועבודה טובים, והעריכו מה שעשיתי. היום איבדתי את המקצוע שלי, את הפרנסה שלי, את המשפחה שלי, התגרשתי, והמצב הכלכלי שלי מאוד מאוד קשה, ובכל השנים האלה אני עובד בתיווך נדל"ן. מאז שקרה המקרה ועד היום אני מחזיק את עצמי בשיניים, אני מנסה להיות חזק כמה שאני יכול".

מאות עסקאות תרמיתיות

הפרשה נחשפה על-ידי מחלקת החקירות ומודיעין ברשות ניירות ערך. על-פי החשד, ממן, ששימש כסוחר בדסק המניות של חברת הביטוח מגדל, ביצע עבירות של תרמית בניירות ערך, באמצעות חברו יובל פלג.

מכתב האישום שהוגש נגד ממן ופלג בפברואר השנה עולה כי ממן, שניהל את תיקי המניות בחשבונות קרנות הפנסיה של חברת מגדל, ומתוקף כך היה עובד ציבור, פעל בצוותא עם חברו פלג לביצוע מאות עסקאות תרמיתיות בין חשבונות מגדל עליהם היה אחראי לבין חשבונותיו הפרטיים של פלג.

באמצעות ביצוע עסקאות תרמיתיות וסיבוביות בין חשבונות מגדל לחשבונותיו של פלג, שלשלו השניים לכיסם הפרטי רווחים של מעל ל-10.9 מיליון שקל, על חשבון כספי החוסכים בפנסיה של חברת מגדל.

ממן הואשם כי פעל בניגוד עניינים, ניצל את שליטתו ואת הידע שלו כסוחר מניות במגדל והסתיר ממגדל את פעילותו התרמיתית ואת זיקתו לחשבונותיו של פלג.

עוד טענה הפרקליטות כי פלג העמיד את חשבונותיו לצורך ביצוע הפעילות, העניק את המימון לפעילות והעביר לממן מחצית מהרווחים, כפי שסיכמו השניים מראש.

לפי כתב האישום, הפעילות התרמיתית התבצעה כך שממן נהג להעביר את ההוראות בחשבונות מגדל דרך מערכות המסחר באופן ישיר או דרך מתן הנחיות לברוקרים, ובמקביל הנחה את פלג להעביר הוראות בחשבונות הפרטיים. מכשיר טלפון נייד נרכש במיוחד לצורך מתן ההנחיות לפלג והסתרת הפעילות ממגדל.

לצורך חלוקת הרווחים העניק פלג לממן כרטיס אשראי השייך לחשבונו, באמצעותו נהג ממן למשוך עשרות אלפי שקלים בשנה. כמו כן העביר פלג לממן מזומנים, מימן לו חופשות משפחתיות, קנה לו כרטיסים למשחקי ספורט בארץ ובעולם ואף רכש לו ג'יפ חדש מרווחי הפעילות.

ממן, שהורשע כאמור על-פי הודאתו בעובדות כתב האישום, יעיד כעד תביעה במשפט נגד חברו פלג, אשר לא הודה בעבירות שיוחסו לו.