הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד יאיר ביטון

מממצאי החקירה במשטרה עלה כי יצחק אברג'יל חבר ליאיר ביטון, והם הקימו ב-2007 מעין חברת-קש קבלנית, על מנת שזו תבצע פרויקטים של מגורים עבור ב. יאיר ותזרים לארגון הפשע מיליוני שקלים

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד יאיר ביטון, יו"ר דירקטוריון ב. יאיר ומי שנמנה על בעלי השליטה בחברה, בעברות של מירמה והלבנת הון. ביטון חשוד בהלבנת כספים עבור ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל.

בחודש מארס הודיעה הפרקליטות כי החליטה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את איש העסקים יאיר ביטון, את ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל, את הקבלן לשעבר ניסים פינס ואת מקורבו של אברג'יל שמעון בלולו, באישומים שונים הכוללים קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

מממצאי החקירה במשטרה עלה כי אברג'יל חבר ליאיר ביטון, והם הקימו בשנת 2007 מעין חברת-קש, קבלנית על מנת שזו תבצע פרויקטים של מגורים עבור התאגיד הציבורי ב. יאיר ותזרים לארגון הפשע מיליוני שקלים.

עוד עולה כי המיזמים והקשרים העסקיים בין החברות היוו מנגנון שיטתי להזרמת סכומי כסף גבוהים לארגון הפשיעה ולמימון פעילויותיהם, בין היתר באמצעות מתן הטבות ברכישת נדל"ן והקצאת כלי רכב, תוך ריקון החברה הקבלנית מנכסיה. מנגנון שיטתי זה פעל בין השנים 2007-2013, לרבות בעת שאותו גורם בארגון הפשיעה שהה כאסיר בכלא בארה"ב. בנוסף, החברה הקבלנית פעלה תוך שהיא נחזית להיות "קבלן רשום" מבלי שהיה ברשותה אישור כמבוקש על-פי חוק, זאת באמצעות דיווח כוזב והצגת מצג-שווא.