שני בניינים לשימור בשד' רוטשילד נמכרו בכ-100 מ' ש'

איש העסקים היהודי-קנדי ג'רי שוורץ, מייסד קרן הישג (קרן למלגות) ובעל חברת אחזקות גדולה בקנדה, רכש ערב החג שני בניינים סמוכים בפינת ברחובות בצלאל יפה ושדרות רוטשילד בת"א

שדרות רוטשילד בתל אביב / צילום: תמר מצפי
שדרות רוטשילד בתל אביב / צילום: תמר מצפי

עסקת נדל"ן גדולה בשדרות רוטשילד בתל-אביב. איש העסקים היהודי-קנדי ג'רי שוורץ, מייסד קרן הישג (קרן למלגות) ובעל חברת אחזקות גדולה בקנדה, רכש ערב החג שני בניינים סמוכים בפינת ברחובות בצלאל יפה ושדרות רוטשילד בעבור כ-100 מיליון שקל.

מדובר בשני בניינים לשימור שנרכשו ממספר בעלים פרטיים. מדובר בבניין לשימור בשדרות רוטשילד מספר 55 שנרכש בעבור כ-60 מיליון שקל ובבניין נוסף ברחוב בצלאל יפה מספר 7 שנמכר בעבור כ-40 מיליון שקל. שני הבניינים הם בני 3 קומות, כ-1,000 מ"ר בנוי ומיועדים נכון להיום למגורים. נציין כי לבניין ברחוב רוטשילד, הנקרא בית ולקובסקי שנבנה בשנת 1932, היסטוריה מעניינת כאשר בעבר התגורר בו המשורר שאול טשרניחובסקי.

כאמור, שני הנכסים היו בבעלות פרטית של מספר יורשים, והמשא-ומתן מול הבעלים ארך מספר רב של חודשים, והמאמצים לאתר את הבעלים על-ידי הרוכשים ארכו כ-4 שנים.

עוד נציין כי מחיר העסקה כפי שמצוין לעיל אינו כולל את עלות המסים, היטל השבחה ומע"מ. במקביל, לשני הנכסים גם זכויות שניתן לנייד בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

מי שניהל את המשא-ומתן לרכישת הנכסים מטעמו שוורץ הוא אביב בושינסקי המייצג אותו בישראל. את העסקה מטעם הרוכשים ליווה משרד עורכי הדין קורן גרודברג ושות' ומטעם המוכרים חגי מידן ממשרד עורכי הדין הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'. בושינסקי התייחס לעסקה ומסר כי בשלב זה טרם הוחלט על ייעודם העתידי של הנכסים שנרכשו על-ידי שוורץ.

נציין שזו לא העסקה הראשונה שביצע שוורץ בשדרות רוטשילד כאשר נכון להיום הוא מחזיק בבעלותו עוד שני בניינים ברחוב. מדובר בבית "קרן הישג" בשדרות רוטשילד מספר 46 המשמש כיום בעיקר לפעילותו הפילנתרופית של שוורץ בארץ וכן את הבניין הסמוך לו, בית נפרסטג בשדרות רוטשילד מספר 48, בו נבנה בימים אלה מלון בוטיק בשותפות עם חברת R2M שהיא הבעלים של מלונות נוספים כמו מלון מונטיפיורי.

ג'רי שוורץ ורעייתו הת'ר רייסמן, נמנים עם בכירי הקהילה העסקית בקנדה ומתומכיה הבולטים של הקהילה היהודית המקומית. שוורץ הקים את חברת ONEX , חברת אחזקות גדולה בקנדה המנהלת נכסים בהיקף 22 מיליארד דולר ומשמש בה מנכ"ל ויו"ר. רעייתו, הת'ר רייסמן היא המנכ"ל והבעלים של Indigo, רשת חנויות ספרים ומוזיקה גדולה בקנדה.