חדשות הרכב: ג'יפונים חדשים במחיר זול בדרך לישראל

הצצה לרכבי כביש-שטח ופנאי חמים במיוחד שינחתו בקרוב ככל הנראה בארץ, במחירים אטרקטיביים מאוד, אבזור עשיר ומפרט גבוה ביחס למתחרים

אחרי כמה שנים כושלות, שבהן ניסו יצרני הרכב הסיניים לחדור לשוק האירופאי והישראלי עם מכוניות משפחתיות ומכוניות סופר מיני, נראה כי הסינים מבצעים תפנית אסטרטגית. עיקר ניסיונות החדירה בשנה הקרובה יתמקדו בשיווק רכבי כביש-שטח ופנאי, מתוך ניסיון לרכב על גל הביקושים הגואה לכלים כאלה.

הראשונה שמבצעת תפנית היא גרייט וול הסינית, שעד כה ייבאה לישראל את הטנדר "סטיד" ואת המכונית הקומפקטית C10, שיוצרה במפעל החדש של החברה בבולגריה. לאחרונה הודיעה גרייט וול כי היא מפסיקה לייצר בבולגריה את מכונית המיני, שלא זכתה להצלחה רבה בישראל, ובמקומו מתחילה לייצר את רכב השטח המודרני HAVAL H6, שמיועד להתחרות בסוזוקי ויטארה ודומיו. הדבר עשוי לסמן את תחילת השיווק הקרוב של הכלי גם בישראל אם כי צריך לזכור, שהגרסה האירופאית שלו משווקת בינתיים עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.

הבאה בתור היא חברת SAIC, שמשווקת כלי רכב באירופה ובישראל תחת שם המותג MG. גם סאייק לא נחלה הצלחה רבה כאשר עד היום מכרה בבריטניה כ-2300 מכוניות בלבד ובישראל עוד כמה מאות בודדות. אולם בחודשים הקרובים צפויה החברה למקד את השיווק ברכב הפנאי GS, שיציע מכללים מודרניים, עיצוב עדכני ומחיר שיציב אותו מול ניסן ג'וק ודומיו אך עם רמת אבזור גבוהה הרבה יותר.

השורה האחרונה והמעניינת מכולם נוגעת למותג היוקרה הסיני-גרמני BORGWARD, שהשיק בתערוכת פרנקפורט האחרונה רכב כביש-שטח פרימיום, שמיועד לשוק האירופאי ומזכיר בעיצובו את אאודי Q5. הרכב מציע מכללי הנעה מודרניים וספורטיביים, שלדה אירופאית ורמה גבוהה מאד של פאר אולם מחירו באירופה צפוי להתחיל סביב 26 אלף אירו - לא הרבה יותר ממחיר משפחתית מאובזרת היטב.

ל"גלובס" נודע כי המותג הצעיר כבר קיבל כמה פניות מיזמים ישראלים, חלקם שמות מוכרים מאד בענף הרכב, במטרה להתחיל את הייבוא של הכלים לישראל מייד שיהיו זמינים לשיווק, וכנראה עוד ב-2016. יהיה מעניין.