"התקשורת מלבה את הטרור; מספיק עם פורנוגרפית פיגועים"

ד"ר גיא בכור תוקף את התקשורת בישראל שלדבריו מספקת רוח גבית לטרור: "אני נגד שידורים חיים ממקום פיגוע. צריך לסקר כמו בארה"ב, שם נותנים את זה תמיד בדיעבד" ■ "הציבור לא רוצה את העדכונים החיים האלה כל 10 דקות"

המזרחן ד"ר גיא בכור, הבעלים והעורך של אתר Gplanet, תוקף היום (ה') את התקשורת בישראל וטוען שאופן הסיקור את פיגועי הטרור מעצים אותם ומספק רוח גבית למחבלים.

בכור אמר לנסים משעל ברדיו 103FM כי גל הטרור הנוכחי אינו "טרור בודדים" אלא מתוכנן מלמעלה: "זה לא פיגועים של בודדים בגלל מה שהם רואים באינטרנט. יש פה מאבק של חמאס להפיל את הרשות הפלסטינית והוא שולח את האנשים האלה. אתה מקבל את זה בצרורות של שניים ליום ואתה תמשיך לקבל את זה. יש פה חמאס, יש פה מימון. הסרטונים האלה לא עולים סתם, מישהו מעלה אותם. יש פה אתרים שרובם פועלים מעזה. יש פה ארגון 'חיזב א-תחריר' שצריך להוציא אותו מחוץ לחוק. יש את אבו-מאזן שמשתמש במה שקורה ככלי פוליטי והוא לא רוצה שזה יסכן את הכיסא שלו ברמאללה. יש גורמים נוספים גם בקרב ח"כים ערבים. אף אחד לא נאיבי".

בכור מתח כאמור ביקורת על התקשורת בישראל שלדבריו משחקת לידי הטרור ומעצימה את הפעולות החבלניות באמצעות זריעת פאניקה בציבור: "ברור שהתקשורת מלבה. אתה נולדת היום? היא עושה את זה שלא מרצונה אבל זה מה שקורה. אני נגד שידורים חיים ממקום פיגוע. צריך לסקר כמו בארה"ב, שם נותנים את זה תמיד בדיעבד. הם מדווחים אבל עושים את זה מעוקר מההשלכות הפסיכולוגיות של הטרור.

"הרי מה זה טרור? חרדה, זה מה שהם רוצים - להעצים את זה לרמה לאומית. דקירה אחת הופכת למיליוני דקירות ואז למיליארדים של דקירות".

בכור טוען שהתקשורת בישראל, שמרבה בדיווחים חיים ושידורים מיוחדים, מלבה את הטרור במקום להיות שותפה למלחמה בטרור: "תעשו את זה, אבל כמו בארה"ב. הם ערים למאבק הפסיכולוגי שהוא חלק מהמאבק בטרור בכל מקום. לא צריך אולפנים פתוחים והציבור לא רוצה את העדכונים החיים האלה כל 10 דקות. הוא רוצה לדעת אבל תן לו את זה פעם בכמה שעות, לא צריך את הפורנוגרפיה של כל פיגוע וכל מפגע. אתה משרת את המפגע".