הרשת החברתית: צמרת ענף היי-טק נפגשה בכנס הג'רני

ביום חמישי התכנסה צמרת תעשיית ההיי-טק הישראלית בכנס Journey של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ועיתון "גלובס" ■ מי היה שם, ומי זכה בתחרות החברות המבטיחות?

כנס ג'רני - בני ארבל ועדי סופר תאני / צילומים: ושאולי לנדנר
כנס ג'רני - בני ארבל ועדי סופר תאני / צילומים: ושאולי לנדנר

ביום חמישי האחרון התכנסה צמרת תעשיית ההיי-טק הישראלית בכנס Journey של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ועיתון "גלובס". הכנס, שהתקיים במלון הילטון בתל-אביב, נערך זו הפעם ה-19, ועל סמך כמות המשתתפים והנאמר בהרצאות ובפאנלים השונים, ניתן היה להבין עד כמה צמח ההיי-טק בישראל ועד כמה זוכה צמיחה זו להערכה בעולם.

יורם טיץ, מנכ"ל משותף ב-EY ישראל, אמר בפתיחת הכנס כי "בראשית המסע הזה לא ידענו שהוא יזכה במהלך השנים לכזו הצלחה". טיץ המשיל את התהליך של חברות היי-טק ומשקיעים למשחק וידיאו רב-מסכים ואתגרים.

רונן בראל, יו"ר EY ישראל, ציין בדברי הפתיחה שלו כי "ההצלחה הבינלאומית של תעשיית ההיי-טק לא דילגה על ישראל".

עוד פתחו את האירוע: ליסה למברט, סגנית נשיא אינטל קפיטל, שסיפרה על ארגון Upwards שמטרתו לבנות נטוורקינג שיעודד נשים לפנות לקריירה בהיי-טק; ולו קרנר, שותף ב-Flight VC, שהחמיא לתעשיה הישראלית ואמר: "המסע שלי עם ישראל החל לפני 20 שנה, והוא ימשיך וייצור הזדמנויות חדשות".

הכנס נפתח בערב גאלה חגיגי בהשתתפות בכירי התעשייה, שבמהלכו הוכרזו פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, מייסדי מובילאיי (Mobileye), כיזמי השנה הנבחרים במסגרת תוכנית "יזם השנה" של EY. שעשוע ואבירם ייצגו את ישראל בתחרות יזם השנה העולמי שתתקיים במונקו ביוני 2016.

בין המשתתפים שנצפו בערב הגאלה ובכנס: מארק ויינברגר, יו"ר ומנכ"ל פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY הבינלאומית; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; זיו אבירם, מייסד ומנכ"ל מובילאיי; המשקיע זהר גילון; היזם דב מורן; אהרל'ה מינקובסקי, שותף בקרן ההון סיכון פיטנגו; גיל גולן, מנכ"ל GM ישראל; יואב שלוש, מנהל קרן ההון סיכון אביב ונצ'רס; ארנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית; היזם ומשקיע ההון סיכון טל ברנוח; בני ארבל, מייסד ומנכ"ל MyThings; וערן פפר, בעלים וסגן נשיא בי קונקט.

כנס ג'רני / צילומים: איל יצהר, studio art ושאולי לנדנר
 כנס ג'רני / צילומים: איל יצהר, studio art ושאולי לנדנר

ההבטחות הגדולות

כנס הג'רני היווה את שיאו של פרויקט החברות המבטיחות של "גלובס". עשרת הסטארט-אפים הנבחרים הגיעו גם הם לאירוע, כאשר בסוף היום הזמין חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", את נציגיהם לבמה.

הסטארט-אפ שהגיע למקום הראשון בפרויקט הוא StoreDot, המציע הטענה מהירה של סמארטפונים.

בכנס נערכה תחרות "the pitch" של EY. הזוכה הגדולה בתחרות אותה ניהל נעם קנטי, שותף היי-טק בכיר ב-EY, היא NSLComm. החברה מציגה רעיון המאפשר להכפיל את קצב התקשורת של לווינים בחלל עד פי 100 מהקצב הקיים כיום.

הסטארט-אפ נבחר על-ידי הקהל בכנס ועל-ידי צוות של 4 שופטים בכירים: רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו; ליסה למברט, סגנית נשיא אינטל קפיטל אינטל; ינקי מרגלית, משקיע פרטי; וסטפנו סטינצ'י, סמנכ"ל מחשוב ענן של IBM אירופה.

כנס ג'רני / צילום: איל יצהר
 כנס ג'רני / צילום: איל יצהר