עשה אקזיט של 65 מ' ד' - ויוצא להציל את תעשיית המוזיקה

עד גיל 40 הספיק רן הר נבו להקים סטארט-אפ שבישר את מהפכת הווידיאו ברשת ולמכור אותו ל-AOL, להתמנות לנשיא החברה ולהוביל אותה למכירת הענק שלה לחברת ורייזן ■ עכשיו הוא מתכונן למהפכה הבאה

 רן הר נבו / צילום: אופיר קדמי
רן הר נבו / צילום: אופיר קדמי

בבית-הקפה טובי'ס שבשכונת וויליאמסבורג המבעבעת של ברוקלין מונהגת מדיניות האוסרת על הטענת מכשירים סלולריים, כך מסביר המלצר בנימוס. אולי זה החשש מקרינה, המתיישב עם אג'נדת קיימות קנאית, ואולי מקולניות. כך או כך, מתברר שהחלל העדכני המחופה קורות עץ, המונח ברחוב שקצהו נושק לנהר ההדסון, נטול שקעי חשמל, והוא כנראה המקום הגרוע ביותר להגיע אליו עם סוללה ריקה. במיוחד כשאתה נמצא רגע לפני ריאיון, והמרואיין מתעכב.

הציפייה השקטה, שגם האפשרות לבהות באייפון ניטלה ממנה, לוותה בניצני חרדה. האם רן הר נבו, האיש שלו חיכיתי, סימס שהוא מבטל? אחרי הכול היה מאוד לא פשוט לתאם את הפגישה עם מי שחולק בימים אלה את ימיו בין ניו-יורק, לוס אנג'לס, נאשוויל ולונדון. אולי הוא ביקש להחליף מקום, ואולי לא נזהה זה את זה?

אך זמן לא רב אחרי שנתפסתי על חם מציץ לנסות ולחלץ את השעה מהמק של המעצב הגרפי עב-הזקן בשולחן ליד, הבחנתי בבן שיחי המתמהמה מחוץ לחלון הגדול. הוא הלך וחזר לאורך הרחוב כשהוא מנהל שיחה ערה ועקשנית במכשיר הנייד. פיו דיבר אנגלית, אך גופו - ישראלית שוטפת. הידיים התנופפו לכל הכיוונים, מסבירות הוראות לאוויר, ותהליך עיבוד המידע שלו ניכר היטב בגביניו המתכווצים.

מרגע שהוא נכנס, הספיקו שתי דקות כדי לאתר את גן ההצלחה של רן הר נבו. הוא מתנצל בחטף על "ימים מטורפים", מזמין קפה קר ומתיישב לעבוד. ממש כך. בתוך זמן קצר הוא פורס ביעילות את הגדולה של בקסטייג' (Bkstg), הסטארט-אפ החדש שבו הוא שותף ומנהל ומקווה להשיק ברבעון הקרוב, כשנה אחרי שעזב את תפקידו כסגן נשיא בכיר בענקית האינטרנט האמריקאית AOL.

יש לו ביטחון סוחף ופמיליאריות מפייסת. זו לא רק רהיטות, אלא שרירי הפרזנטציה המרשימים שסטארט-אפיסטים טובים יודעים לפתח במהלך השנים. בימים אלה, אחרי שהשלים גיוס מרשים של 20 מיליון דולר, ורגע לפני ההשקה המתוכננת, אין ספק שאלה מיומנויות שמתפרצות אצלו בטבעיות.

"סטארט-אפ זו מלחמה", הוא אומר ומודה שבימיו התאגידיים ב-AOL, עשה רומנטיזציה לחיי היזם. הרי הר נבו, 40, כבר היה שם. לפני 15 שנה השתחרר מצה"ל, שם שירת בין היתר כנווט קרב, ופנה לעולם העיתונות ושימש בין היתר ככתב וכעורך. בשנת 2006, בתום שליחות מטעם התעשייה האווירית באפריקה, הקים יחד עם חנן לשובר וטל סימנטוב את 5min, פלטפורמת וידיאו שביקשה לתת מענה מצולם לכל שאלה. 4 שנים אחר-כך נמכרה החברה ב-65 מיליון דולר ל-AOL, שהציבה אותו בתפקיד הבכיר.