מנהלי פרסום בארה"ב מעדיפים את פייסבוק ופינטרסט

כך עולה מסקר של eMarketer בארה"ב, שבחן מהן הרשתות החברתיות היעילות ביותר לפרסום

פייסבוק / צלם: בלומברג
פייסבוק / צלם: בלומברג

הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו להיות יעד רלוונטי ביותר למפרסמים. העובדה שיותר ויותר גולשים מבלים - או מבזבזים - שם את זמנם, מייצרת עבור המפרסמים הזדמנות-פז כדי לייצר איתם אינטראקציה ולמכור להם את מרכולתם בדרכים השונות.

בתחילת הדרך של הרשתות החברתיות עוד התנהלו ויכוחים סביב האפקטיביות של הפרסום שם, אך נראה ששוק הפרסום העולמי התבגר, לצד התקדמות שנרשמה ביכולות הפרסום ברשתות החברתיות - כדי להבין שאכן יש שם ROI (החזר על ההשקעה) חיובי.

סקר שערכה חברת המחקר המובילה eMarketer החודש בקרב כ-30 מנהלי פרסום בארה"ב, בדק מהי לדעתם הרשת החברתית שמניבה את ההחזר על ההשקעות בפרסום הגבוה ביותר.

את המקום הראשון תופסת פייסבוק, ומיד אחריה מפתיעה פינטרסט, הרשת החברתית מבוססת התמונות. טוויטר הגיעה למקום השלישי, ואחריה אינסטגרם ולינקדאין חולקות את אותו המקום. במקום האחרון נמצאת סנאפצ'ט, הצעירה ביותר בחבורה.

מהם היתרונות של כל רשת?

"מנהלי משרדי הפרסום והמותגים אמרו כי אחד היתרונות של פרסום בתשלום במדיה חברתית הוא יכולות הפילוח המתקדמות", אומרת האנליסטית הבכירה דברה הו וויליאמסון מ-eMarketer. "משווקים רואים בפייסבוק פלטפורמת פרסום מפולח מתקדמת, בעוד היתרונות של פינטרסט נובעים מהחיבור החזק של הרשת החברתית למסחר מקוון ולכוונות רכישה".

עוד עולה מהסקר כי לינקדאין זכתה לאהדה בעיקר בגלל יכולות הפילוח הפרסומיות שלה; טוויטר זכתה לציון גבוה בשל קריאייטיביות, בניית מודעות למותג ויכולות אנליטיקה; ואינסטגרם זכתה לציון שלה בזכות קריאייטיביות ויצירת מעורבות מול הגולשים.

בחברת המחקר מציינים כי המנהלים אמנם מרוצים מהפרסום ברשתות החברתיות, אך טוענים כי הם עדיין רוצים לראות כלים טובים יותר, שיאפשרו להראות את ההשפעה שיש לפרסום במדיה חברתית על השורה התחתונה שלהם.