הוכרזו סכסוכי עבודה ב-AIG, רש"ת ויחידת מחשוב של האוצר

עפ"י הודעת ההסתדרות, סכסוך העבודה ביחידת שע"מ הוכרז עקב עלייה משמעותית בהיקף עובדי חברות כ"א ■ ב-AIG הוכרז סכסוך בין היתר בשל עומסי העבודה, וברש"ת בשל המבוי הסתום בנוגע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות אישרה היום (ה') 3 סכסוכי עבודה חדשים, ביחידת מחשוב הפועלת במשרד האוצר (שע"מ), בחברת הביטוח AIG וברשות שדות התעופה.

בהודעה שפרסמה ההסתדרות נכתב כי כי אחת העילות לסכסוך העובדה ביחידת שע"מ, יחידה שעובדיה מעניקים שירות עיבודים ממוחשבים במשרד האוצר, היא עלייה משמעותית בהיקף עובדי חברות כוח-אדם המועסקים בה. עילה נוספת היא כוונת ההנהלה לפצל ולעביר חלק מהעובדים לבניין חדש.

לגבי חברת הביטוח AIG, בהסתדרות מציינים כי סכסוך העבוד הוכרז מאחר וההנהלה מתעלמת מדרישות העובדים בכל הנוגע לפגיעה שנוצרה בתנאי עבודתם בעקבות עומס העבודה במוקדי השירות. כמו כן, העובדים דורשים תגמול לעובדי מחלקת התשתיות הנדרשים להיות בכוננות 24 שעות ביממה.

סכסוך עבודה שלילי הוכרז כאמור ברשות שדות התעופה. בהסתדרות טוענים כי שורשי הסכסוך קשורים לסחבת ולמבוי סתום במשא-ומתן לחתימתו של הסכם קיבוצי חדש, לאחר שתוקפו של ההסכם הקודם הסתיים לפני כ-9 חודשים. בנוסף לכך העובדים דורשים לנהל עמם משא-ומתן בנוגע לאיוש מגדל הפיקוח החדש והשלכותיו עליהם.

מ-AIG נמסר בתגובה כי "נחתם לפני מספר חודשים הסכם קיבוצי, המהווה את הבסיס לדיאלוג השוטף בין ההנהלה ונציגות העובדים. החברה אינה מנהלת דיאלוג זה באמצעות התקשורת".