הערכות: מחיר הדלק יירד ב-8 אגורות לליטר בסוף החודש

הסיבה: המשך היחלשות מחיר הנפט בעולם

תחנת דלק / צילום: תמר מצפי
תחנת דלק / צילום: תמר מצפי

מחירי הדלק צפויים לרדת בכ-8 אגורות בחודש הבא - כך מעריכים היום גורמים במשק הדלק. מחיר הבנזין לצרכן אוקטן 95 בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עומד היום על 5.96 שקלים לליטר, וצפוי לרדת ל-5.88 שקלים לליטר. מדובר במחיר הנמוך ביותר ב-6.5 שנים האחרונות. המיסוי הגבוה עדיין מעיק על הנהג הישראלי ומהווה כ-66% מהמחיר.

עוזרת מנכ"ל וכלכלנית חברת הדלק Ten, רויטל תפילין, מפרטת כי ממוצע מחיר חבית נפט בחמשת ימי העסקים האחרונים ירד בכ-6.7% מול חודש קודם, ממוצע שער הדולר בחמשת ימי העסקים האחרונים עלה בכ- 0.7% מול חודש קודם ובשקלול שני המרכיבים יחד, ממוצע מחיר חבית נפט בשקלים ירד בכ-6.2%.

הסיבה לירידת המחירים הצפויה, נובעת מצלילה של מעל 12% במחיר הנפט מאז תחילת החודש. בין היתר ירד מחיר הנפט לאור פרסום דוח סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA ) בשבוע שעבר. בדוח העריכה הסוכנות כי מחיר הנפט צפוי לרדת עוד יותר לאור יתרות נפט של כמעט 3 מיליארד חביות. אלה נובעות מהפקה גבוהה של קרטל אופ"ק. בסיכום שבועי נפל מחיר הנפט ב-8% והשלים בכך צניחה של 45% בשנה האחרונה.

מחירה של חבית נפט מסוג WTI נמכרת היום במחיר של 41 דולר לחבית, וחבית מסוג ברנט נמכרת ב-44.8 דולר. בריאיון ל-CNBC אמר מנהל סוכנות האנרגיה פתיח בירול כי התרחיש שבו מחירי הנפט יישארו ברמה של עד 50 דולר לחבית במשך תקופה ארוכה מאוד- הוא תרחיש אפשרי.

נזכיר כי רק ב-4 ימי החודש האחרונים ייקבע מחיר הבנזין בחודש הבא, זאת בהתבסס על מחיר הנפט באותם ימים בבורסת הדלקים Lavera שבצרפת.

עוד נציין, כי בשבוע הבא מתפרסמים דוחות הרבעון השלישי של חברות הדלק. בכירים בחברות מעריכים כי לאור הירידה הדרמטית במחיר הנפט בחודשים האחרונים, יספגו החברות הפסדי מלאי משמעותיים.

ליטר בנזין עולה למדינה רק 86 אגורות - ונמכר לכם ב-6 שקלים