שיתוף הפעולה נכשל: תביעות הדדיות בין חג'ג' לקריגר

שלוש שנים לאחר שחתמו על הסכם משותף לחיזוק 51 בניינים, הסתיים שיתוף הפעולה בין האחים חג'ג' לקריגר נדל"ן בתביעות הדדיות

צחי ועידו חג'ג' / צילום: טל צ'יקורל
צחי ועידו חג'ג' / צילום: טל צ'יקורל

בסוף חודש דצמבר 2012 הודיעה קבוצת חג'ג' בקול תרועה רמה כי היא נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית, לאחר שהתקשרה בהסכם מול חברת קריגר נדל"ן. לפי ההסכם, אמורות היו החברות לחזק 51 בניינים מפני רעידות אדמה, רובם בצפון בתל אביב, ושכוללים יחד 900 דירות. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות שאמור היה להימשך 7 שנים, קריגר נדל"ן, שהתקשרה עם דיירי הבניינים, היה אמורה להעביר לידי חג'ג' את ניהול וביצוע העסקאות, כאשר חג'ג' תחזיק ב-50.1% מהפרויקט וקריגר נדל"ן ב-49.9%.

החברות העריכו כי לאחר חיזוק 51 הבניינים, הן יקבלו זכויות לבניית קומה וחצי נוספות בכל בניין, שבמסגרתן יקימו 300 דירות, רובן פנטהאוזים, דופלקסים ומיני פנטהאוזים, בשווי של 1.4 מיליארד שקלים.

אלא ששיתוף הפעולה בין החברות עלה על שרטון, וכבר בסוף חודש אוגוסט האחרון, דיווחה חג'ג' נדל"ן כי התגלעה מחלוקת בינה לבין קריגר נדל"ן, באשר להתנהלות הצדדים בפרויקטים המשותפים.

ביום חמישי האחרון דיווחה חג'ג' כי הצדדים הגישו כעת תביעות הדדיות במסגרת הליך בוררות. חג'ג' טוענת כי קריגר הפרו את ההסכם עימה, גזלו ממנה זכויות בפרויקטים מסויימים, וחתמו על הסכמי ביצוע מבלי לשתף את חג'ג' תוך הסוואת זהות קריגר באותם הסכמים.

בתביעה בסך 75 מיליון שקל, דורשת חג'ג' אכיפת ההסכמים בין הצדדים וקבלת צווים לקבלת מידע נוסך מקריגר. מנגד טוענת קריגר בתביעה בסך 196 מיליון שקל נגד חג'ג' כי האחרונה היא שהפרה את ההסכמים.

קריגר דורשת לבטל את ההסכמים בין הצדדים, וכי מגיע לה פיצוי כספי בגין פגיעה בשמה הטוב ובמוניטין שלה, לרבות אובדן 6 פרויקטים שקריגר היתה יכולה לממש, ושהיו אמורים להניב לה 65 מיליון שקל.