פרויקט תמ"א ענק בצפון ת"א: קבוצת חג'ג' וקריגר נדל"ן ייבנו 300 דירות חדשות בשווי 1.4 מיליארד ש'

במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות יחוזקו נגד רעידות אדמה 51 בניינים בצפון תל אביב, הכוללים 900 דירות רוב הדירות החדשות: פנטהאוזים ודופלקסים

קבוצת חג'ג' נכנסת לתחום התמ"א 38: כ-900 דירות ב-51 בניינים בתל אביב יחוזקו מפני רעידות אדמה על ידי קבוצת חג'ג' וחברת קריגר נדל"ן. זאת, בעקבות הסכם לשיתוף פעולה שנחתם בסוף השבוע בין החברות.

במסגרת שיתוף הפעולה שנחתם ל-7 שנים, חברת קריגר נדל"ן, שרכשה זכויות לתמ"א 38 ב-51 בניינים בת"א, תעביר לידי קבוצת חג'ג' את ניהול וביצוע העסקאות. לפי ההסכם, קבוצת חג'ג' תחזיק ב-50.1% מהפרויקט וקריגר נדל"ן ב-49.9%.

בקבוצת חג'ג' מעריכים, כי הקבוצה תחזק את הבניינים נגד רעידות אדמה ותוסיף ממ"ד לכל אחת מכ-900 הדירות הקיימות בבניינים שיחוזקו. בתמורה יקבלו חג'ג' וקריגר זכויות לבניית קומה וחצי נוספות בכל בניין, שבמסגרתן מעריכות החברות השותפות, כי יקימו 300 יחידות דיור, רובן פנטהאוזים, דופלקסים ומיני פנטהאוזים, בשווי של 1.4 מיליארד שקלים.

הבניינים שישופצו שוכנים באזורים מבוקשים בצפון העיר, ובהם בניינים ברחובות טאגור ובית צורי ברמת אביב, בשכונות בבלי ו-ל', ובשכונות נוספות מעבר לירקון, שבהן הבהירה עיריית תל אביב בעבר כי תינתן עדיפות להתחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38 ולא במסגרת פינוי-בינוי. בניינים נוספים הכלולים בהסכם נמצאים גם ברחובות משה שרת, יהודה המכבי, בזל, בארי, דה האז וירמיהו בצפון הישן של העיר.

עוד מסרו בחברות כי לעשרה מהבניינים הונפק היתר בניה, ואלה ייצאו לבנייה מידית, כאשר 41 הבניינים הנוספים נמצאים בשלבים מתקדמים לקבלת היתר בוועדות התכנון השונות.

"שינוי פני העיר"

קבוצת קריגר, המתמחה ברכישת זכויות תמ"א 38 בבניינים באזור המרכז, חיפשה בחודשים האחרונים שותף עם חוסן פיננסי למימוש הפרויקטים המתוכננים שהתחייבה לממש. קריגר העניקה לבסוף בלעדיות לקבוצת חג'ג' לניהול וביצוע הפרויקטים, הנאמדים בהיקף של כ-5 מיליארד שקל.

לדברי יו"ר דריקטוריון קבוצת חג'ג', צחי חג'ג', "מדובר רק בפרויקטים שבהם הדיירים חתומים על הסכמה לביצוע הפרויקט. כל הפרויקטים מאושרים תכנונית, ולחלקם כבר החלטות ועדה מקומית על מתן היתר בנייה".

גל הרשקוביץ, מבעלי קריגר נדל"ן, הוסיף: "מדובר בעיר שבה קשה למצוא דירה חדשה, בפרט באזורי הביקוש. שיתוף הפעולה בין החברות עתיד להניב מאות דירות חדשות ולענות על הביקוש. במקביל, עתיד שיתוף הפעולה לשנות את חזות פני העיר במסגרת התחדשות עירונית". הרשקוביץ הוסיף כי בהסכם בין החברות יתרון יחסי שונה לכל אחת מהחברות, איתנות פיננסית ויכולת מוכחת בשיווק ובביצוע פרויקטים של קבוצת חג'ג', וניסיון רב שנים של חברת קריגר בביצוע פרויקטים של תמ"א 38.