הרשת החברתית: כמה כסף נאסף בערב הגאלה של הדסה אינטרנשיונל?

וגם: באיזו פעילות פילנתרופית עוסק דודי ויסמן, וכמה ירוויחו בני גנץ ועמוס ידלין כדירקטורים באמות ובאלוני חץ?

 זאב רוטשטיין, יעקב ליצמן וארז מלצר/ צילום: אבי חיון
זאב רוטשטיין, יעקב ליצמן וארז מלצר/ צילום: אבי חיון

תרומת ברזל

כמיליון שקל נאספו בערב הגאלה הראשון של הדסה אינטרנשיונל ישראל - הזרוע הישראלית של החטיבה הבינלאומית של נשות הדסה - שהתקיים ביום חמישי האחרון במלון הילטון בתל-אביב.

כל ההכנסות, כך מוסרים דוברי הארגון, קודש למה שמכונה "פרויקט כיפת הברזל של הרפואה בישראל". קרי, מכשיר PET-CT לאבחון סוגי סרטן.

את החסות הראשית לאירוע תרמו: היהלומן מוטי גנץ ורעייתו נטלי; ד"ר סידניו אוחנה, נשיא הדסה צרפת לשעבר; בנק הפועלים; חברת המחשבים לנובו; ועו"ד ידידיה לוונטל.

בין הדוברים באירוע שהנחה גלעד עדין, אשר הגיע עם רעייתו חני: יעקב ליצמן, שר הבריאות; הרב דוד לאו; ח"כ מייקל אורן; ונתן ברק, אבי כיפת הברזל.

רונה רמון, אלמנתו של אילן, הגיעה לאירוע על-מנת לקבל אות כבוד שהוענק לאסטרונאוט המנוח על ניסוי רפואי שביצע בחלל בשליחות הדסה והאוניברסיטה העברית.

עוד נהנו מהופעה של דני סנדרסון: מאיר מרק, מנהל הדסה אינטרנשיונל ישראל; ארז מלצר, יו"ר דירקטוריון בית-החולים הדסה; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה הנכנס; פרופ' יורם וייס, מנהל הדסה עין-כרם; ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת הדסה הר הצופים; משה קליין, רב בית-החולים הדסה; מרסי נתן, נשיאת הדסה היוצאת; וזו הנכנסת, אלן הרשקין; מליסה קפלן, מנכ"לית הדסה אינטרנשיונל; ננסי פלצ'וק, חברת דרקטוריון בית-החולים; דליה איציק; עו"ד גדעון ודפנה פישר; רמי ואירינה שלמור; רמי נוסבאום; אלכס ליפשיץ; אברהם וזיוה קוזניצקי; ג'ואי שוובל, זכיין זארה וגאפ בישראל; רו"ח חיים פריילכמן, מנכ"ל בנק אגוד, ואשתו פזית; סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו; ואחרים.

 זאב רוטשטיין, יעקב ליצמן וארז מלצר/ צילום: אבי חיון
  זאב רוטשטיין, יעקב ליצמן וארז מלצר/ צילום: אבי חיון

הביטחוניסטים באים לקבוצה של נתן חץ

יש חיים אחרי המדים: הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מונה לדירקטור בחברת אמות. גנץ תואר בהודעת הבורסה כ"עצמאי - ייעוץ וניהול אסטרטגי" וכמי שלמד תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת תל-אביב, תואר שני במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ולימוד משאבים לאומיים ב-National Defense University בארה"ב. גנץ סווג על-ידי החברה כדירקטור בלתי תלוי וכדירקטור בעל כשירות מקצועית.

על-פי מדיניות התגמול של אמות, דירקטור בחברה שעובד במשרה מלאה משתכר כ-111 אלף שקל בשנה ומקבל אופציות בשווי 55.5 אלף שקל, כך שעלות השכר השנתית של דירקטור באמות עומדת על כ-167 אלף שקל. סכום זה אינו כולל השתתפות בישיבת דירקטוריון, הנאמדת בכ-3,350 שקל לישיבה.

לצד זאת, חברת אלוני חץ דיווחה על מינויו של ראש אמ"ן לשעבר, האלוף בדימוס עמוס ידלין, לדירקטור, העונה על הגדרת דירקטור בלתי תלוי. התגמול של גנץ רלוונטי גם לגבי ידלין.

בני גנץ / צלם: איל יצהר
 בני גנץ / צלם: איל יצהר

עמוס ידלין / צלם: אריאל ירוזלימסקי
 עמוס ידלין / צלם: אריאל ירוזלימסקי

עץ אלון

יש חיים אחרי קבוצת אלון: דודי ויסמן חיבר במסגרת פעילותו הפילנתרופית בין בית-החולים בילינסון לבין התזמורת הפילהרמונית - חיבור שהוליד ערב התרמה משותף לשני הגופים האמורים, שהתקיים ביום רביעי האחרון בדאלאס שבטקסס. באירוע נתרמו כ-300 אלף דולר לבית-החולים ולתזמורת הפילהרמונית.

ועוד ויסמן: כאות הוקרה על פועלו, בית-החולים בילינסון נטע עץ לכבודו בפארק רבין. נכחו בערב ההתרמה בדאלאס: ברוריה, רעייתו של דודי ויסמן; זובין מהטה; פיני כהן, יו"ר הועד המנהל של עמותת ידידי בית-החולים; וד"ר ערן הלפרן, מנהל בילינסון ובית-החולים השרון, שאמר באירוע: "במציאות העגומה שבה נמצאת מערכת הבריאות בישראל, של חוסר תקציבים מתמשך, אנו מצליחים להמשיך בפיתוח בית-החולים רק באמצעות ידידים נדיבים כמו דודי. התרומות עבורנו הן כמו אוויר לנשימה".

טבעי לזכור

משלחת ראשונה של 180 עובדי טבע מישראל ו-45 נוספים מעובדי החברה בפולין יצאה בשבוע שעבר ל"מסע החיים" במחנות ההשמדה טרבלינקה, מיידנק, ואושוויץ-בירקנאו בפולין.

מטבע נמסר כי מדובר בתחילתה של מסורת חדשה, פרי יוזמה של קבוצת עובדי טבע בישראל והנהלת החברה, שנציגיה הצטרפו למסע ביומו האחרון: ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע; ומרק סבג, סמנכ"ל הקבוצה ומנהל משאבי אנוש גלובליים.

הפתעה נוסח דרהי

למרסל ולוסט דרהי, הוריו של פטריק דרהי, היזם הצרפתי-ישראלי, לא היה שמץ של מושג מה הולך לקרות בטקס הנחת אבן-הפינה לבניית אגף חדש בבית-הספר התיכון הישראלי-צרפתי במקווה ישראל אשר אליו הוזמנו הבוקר (ב').

רק במהלך הטקס נודע להם כי האגף, שייבנה הודות לתרומה של כ-10 מיליון שקל שנתן פטריק, ייקרא על שמם - מחווה שגרמה להם להזיל דמעה.

עוד נכחו: נפתלי בנט, שר החינוך; פטריק מזונב, שגריר צרפת בישראל; מארק אייזנברג, נשיא אליאנס העולמי; גבי אשכנזי, יו"ר קרן רש"י; אילן כהן, יו"ר מקווה ישראל; סם פינטו, יו"ר כל ישראל חברים - אליאנס; ואחרים.

 גבי אשכנזי, מרסל לוסט ופטריק דרהי/ צילום:יוסי זליגר
  גבי אשכנזי, מרסל לוסט ופטריק דרהי/ צילום:יוסי זליגר

פשיעה דיגיטלית

סנג'אי וירמני, מנהל המרכז לפשיעה דיגיטלית באינטרפול, יגיע לוועידת ישראל לעסקים 2015 של "גלובס" וייקח חלק במושב שיעסוק בפשיעה דיגיטלית.

וירמני הוא מנהל המרכז לפשיעה דיגיטלית באינטרפול בסינגפור, ועומד בראש הזרוע המבצעית של האינטרפול המופקדת על תמיכה בחקירות של פשעי סייבר ב-190 המדינות החברות באינטרפול.

וירמני שימש בעברו כסוכן פיקוח מיוחד בסניף ה-FBI בסן פרנסיסקו ונחשב לאחד המומחים המובילים של ה-FBI בטרור קיברנטי ופריצות למחשבים.

ועידת ישראל לעסקים 2015 של עיתון "גלובס" תתקיים בתאריכים 6-7 בדצמבר בתל-אביב, ותארח את בכירי המגזר העסקי, מקבלי ההחלטות, אנשי ממשל, בכירי המשק, דמויות מפתח מהעולם ועוד, לדיונים ייחודיים ואקטואליים.

סנג'אי וירמני/ צילום: ישראל מלובני
 סנג'אי וירמני/ צילום: ישראל מלובני