משרד התחבורה נגד האוצר: נת"ע תפרסם מכרז הקרונות

לפני 9 חודשים עצרה החשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי-בויאנג'ו את השלמת ההליך המכרזי מחשד כי בוצעו בו ליקויים

עוזי יצחקי / צילום: איל יצהר
עוזי יצחקי / צילום: איל יצהר

משרד התחבורה הורה לנת"ע להמשיך עם מכרז הקרונות כמתוכנן. במכתב ששלח היום (ה') מנכ"ל המשרד עוזי יצחקי למנכ"ל חברת נת"ע יהודה בר און, הוא נתן לו אור ירוק "להשלים את ההליך המכרזי מהשלב בו הופסק". בכך "מצפצף" משרד התחבורה על משרד האוצר. לפני 9 חודשים עצרה החשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי-בויאנג'ו את השלמת ההליך המכרזי מחשד כי בוצעו בו ליקויים.

כבר מתחילת השנה נודע שנת"ע מוכנה להכריז על החברה הסינית CNR כחברה הזוכה במכרז הקרונות, אולם שתי המתמודדות האירופאיות שהתמודדו גם הן במכרז - CAF הספרדית ואלסטום הצרפתית - האשימו אותה ב"תפירת מכרז" למידותיה של החברה הסינית. החברות טענו כי תנאי הסף הונמכו בכוונה, וכי ניתן דגש גדול מדי למחיר על פני האיכות.

לפיכך החליט משרד האוצר למנות את רונן וולפמן, שכיהן בעבר כסגן הממונה על התקציבים באוצר, ואת רו"ח יצחק עזר, כדי שיבחנו האם המכרז אכן "נתפר" למידותיהם של הסינים. ואכן, לפני 3 חודשים הגיש הצוות את מסקנותיו לעבאדע-בויאנג'ו. זו עדיין לא פרסמה את מסקנותיה מהדוח.

כעת מתברר כי למשרד התחבורה נמאס לחכות. במכתב ששלח היום יצחקי לבר און הוא כותב כי "במהלך 9 החודשים שחלפו מאז בוצעה בדיקה מקיפה ויסודית וכן בוצעו השלמות בהיבטים משפטיים ומקצועיים. בימים האחרונים התברר כי פניית שר התחבורה לחשבת הכללית מיצתה את עצמה בכך שלא נמצאו כל עדויות לפגיעה בטוהר המדינות או נושאים אחרים המחייבים התערבות".