ערוץ ההידברות מסרב לשלם קנס שספג ממועצת הכבלים

הקנס, בגובה 200 אלף שקל, הוטל על הערוץ בגין תוכן שיווקי ששודר בתוכניותיו ■ הסירוב לשלם את הקנס עלול להביא לחילוט ערבויות של הוט ו-yes

ערוץ ההידברות / צילום: מתוך האתר
ערוץ ההידברות / צילום: מתוך האתר

ערוץ ההידברות מסרב לשלם קנס של 200 אלף שקל לפחות בגין תוכן שיווקי ששודר בתוכניותיו.

ל"גלובס" נודע כי למרות התראות ומכתבים ממועצת הכבלים והלוויין ומהפלטפורמות שבהן הוא משודר - הוט ו-yes - הערוץ לא מעביר את הסכום הנדרש ממנו כבר למעלה מ-4 חודשים.

מדובר בהתנהלות חריגה של גוף שידור שנקנס על-ידי הרגולטור, והיא מעמידה את חברות הכבלים והלוויין בסכנת חילוט כספי הערבויות שהעמידו.

בחודש אוגוסט 2015 הודיעה מועצת הכבלים והלוויין, בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, להוט, ל-yes ולערוץ ההידברות על סדרה ארוכה של הפרות בתחום התוכן השיווקי בשידוריו מאפריל 2014 ובמהלך שנת 2015.

על-פי החוק, בשידורי הכבלים והלוויין חל איסור על שידורי פרסומת. למרות זאת, המועצה מצאה כי הערוץ שידר פרסומות לחבילות נופש ולימי כיף בחסותו.

מועצת הכבלים מצאה הפרה במעשיו של הערוץ וקבעה קנס של 100 אלף שקל לכל אחת מהפלטפורמות. על-פי הכללים, מועצת הכבלים והלוויין משיתה את הקנס על הוט ו-yes, והן אלה שמקזזות את הסכומים מהערוץ שעבר על החוק. עד עתה לא קוזז הכסף, בשל בקשותיו של הערוץ להתחשב במצבו הכלכלי.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "במהלך חודש אוגוסט 2015 המועצה לשידורי כבלים ולוויין הטילה קנס על הוט ו-yes בשל שידור פרסומות בערוץ 'הידברות' (ערוץ 97), וזאת בניגוד להוראות חוק התקשורת וברישיונות לשידורים של החברות האוסרים שידור פרסומות בטלוויזיה הרב-ערוצית. שתי החברות הן האחראיות על הפרות תנאי הרישיון שבוצעו בערוץ הידברות, מתוקף אחריותן לתכנים המשודרים בערוצי הכבלים והלוויין.

"המועצה התריעה בפני החברות כי במקרה שהקנס לא ישולם במועד, היא שומרת לעצמה את הזכות לפעול על-פי כל דין, כולל חילוט הערבויות שהן הפקידו בידי המדינה. אי-תשלום של העיצום הכספי במועד גורר תשלום נוסף בגין פיגורים והצמדות".

מערוץ ההידברות נמסר: "הערוץ הינו מלכ"ר הממומן מכספי ציבור ופועל למען קירוב לבבות ואחדות בעם ישראל. הערוץ משודר בחבילת הבסיס של הוט ו-yes ומופץ בחינם לקהל הרחב. לכן, פנינו לגורמים המוסמכים בבקשה להתחשב בפריסת ובהיקף התשלום. בימים אלה הבקשה נבדקת ונשקלת".