AIG - הפרסומת האהובה השבוע; מילקי גולד - הזכורה ביותר

גיאוקרטוגרפיה: למרות שאינה טלוויזיונית, הפרסומת הגזענית של חברת הנדל"ן באמונה נכנסה למקום השני בדירוג הפרסומות הזכורות

קמפיין AIG / אורן דאי
קמפיין AIG / אורן דאי

מהפך בראש טבלת הפרסומות האהובות: אחרי 12 שבועות רצופים שבהם שהתה שם הפרסומת ל-9 מיליון שנעשתה באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב, השבוע תופסת את המקום הראשון פרסומת לחברת ביטוח אחרת, AIG, שנעשתה באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן IPG. בפרסומת נראה מריאנו אידלמן בדמות המורה לנהיגה "אפי". שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 23.5%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת הפרסומת של חברת המזון שטראוס למעדן מילקי גולד, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי. בפרסומת נראה גבר המציג את חברתו החדשה בפני הוריו, ואלה חושבים שהיא רוצה רק כסף. שיעורי הזכירות לפרסומת נמוכים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.5%.

קמפיין הפרסומות של חברת התעופה אל-על, באמצעות משרד הפרסום מקאן, הוא הקמפיין המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם סך ההשקעה העומד על 1.4 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין השבוע את הפרסומת הגזענית של חברת באמונה הבונה בכרמי גת, אשר אמנם אינה פרסומת טלוויזיונית, אולם בלטה במהדורות החדשות השבוע. כך, היא צוינה על-ידי משיבים רבים, נכנסה למקום השני בטבלת הזכורות ותפסה את המקום האחרון בטבלת האהובות.

השקעה שבועית בפרסומות

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 609 (לעומת 586 בתקופה הקודמת).

סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים זהה לזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-40.7 מיליון דולר (לעומת כ-40.8 מיליון דולר שהושקעו בתקופה הקודמת).

פרסומות
 פרסומות